Beste koffiekenners,
momenteel heb ik de keuze van voor ons interessante machines terug gebracht naar de twee bovengenoemde apparaten.
Het merk Rocket was een van de drie maar valt voor ons af ivm de draaiknop ipv tuimelschakelaars. Xenia ziet er prachtig uit, heeft veel opties/keuzes, is natuurlijk super exclusief maar om eerlijk te zijn durven we het als beginners gewoon niet aan een nieuw merk te kopen wat zich nog bewijzen moet.
De ECM en Bezzera zijn voor ons dus nu de machines waarvan we denken dat het een van de twee gaat worden. Reden voor deze uitvoeringen is de rotatiepomp ipv de vibratie en bijbehorende db reductie waar vrouwlief geld voor over heeft.
Het prijsverschil van € 2098,00 voor de ECM en € 1648,00 voor de Bezzera is natuurlijk aanzienlijk en nu mijn vraag aan jullie;
Hoe verklaren jullie dit prijsverschil van € 450,00 . Ik begrijp dat er wellicht een prijskaartje aan de naam ECM kan hangen maar zijn er ook echte technische punten waarmee dit grote prijsverschil te verantwoorden is? Is bijvoorbeeld de stoompower van de Bezzera beter dan die van de ECM of heeft de ECM een net iets betere rotatiepomp? Heeft de ECM soms voordelen die de Bezzera niet heeft?
Enfin jullie snappen waar ik heen wil denk ik.
Graag jullie mening/advies over wat te doen en misschien weten jullie een goede winkel waar beide apparaten staan en waar we ze kunnen "beleven" ?
ECM Technika IV Profi of Bezzera Mitica Top
1Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way