Wie weet gaat ze nu overstag...als dat zo is breng ik je appeltaart !
Dan nog eens extra benadrukken dat deze helemaal geen pompgeluid maakt?piponld schreef:Geweldige fotooooo![]()
Lijkt me geweldig om te zien hoe die dame de hevel pakt in bovenste stand (ws krukje erbij).
Zoonlief helpt hier ook mee door te zeggen dat de naam Strega toch echt heel passend is voor mijn vrouw... zijn moederEn waarachtig t begint te werken. ze wil m een keer bedienen en staat dus niet meer helemaal afwijzend.
In zo'n geval druk ik de PF een heel klein tikkie opzij met een handdoek om de kop en dan is er niks aan het handje,tohenk2 schreef:
Uh - mogelijk een beetje off-topic, maar heeft de Strega ook zo'n klepje om de druk weg te laten lopen? (Dan zie je de hevel helemaal weer omhoog gaan en kan je de portafilter verwijderen zonder sproeien. Mocht je een keer te fijn gemalen hebben of zo ...)
Strega met reservoir heeft altijd een ulka vibratiepomp. Alleen de strega die fabriek af voor vastwater aansluiting wordt afgeleverd heeft geen pompje. Dus pre-infusie kun je met alle strega's beïnvloeden door de pomp. In de praktijk doe ik bijna altijd hetzelfde. Ik laat de pomp nooit de extractie starten maar zodra je hoort dat de pomp moet gaan werken om de cilinder vol te krijgen gaat bij mij de hevel omhoog. Geeft simpelweg de lekkerste smaak, zacht zoet en vol. Een hevel dus.tohenk2 schreef: Dan nog eens extra benadrukken dat deze helemaal geen pompgeluid maakt?(of je moet voor €100 extra de SE kopen van CasaBarista met de pomp die je voor de pre-infusie kan gebruiken ... ).
winkje schreef:Yup,
Hier nog zo'n tevreden Strega gebruiker en Mazzer maler verkoper...
Ik herken de posting van Bobbee hierboven zo enorm; geluid verandert duidelijk, wordt minder sterk en wat gedempter. Dikkere uitloop, honingachtig. Meer zoet en choco dan fruit uit dezelfde boon....
Ik word steeds blijer met de Strega.![]()
groet, Vincent
PS: Omdat ik vermoed dat sommigen dit topic eerder lezen dan hun PB... je weet de weg naar Houten, wederom welkom! Enne, appeltaart maar vast meenemen