toestel voor cups

1
Hallo allemaal.
Een vraagje aan iedereen.
Mijn dochter werkt met cups nespresso.
Deze toestelletjes zijn vrij eenvoudig en goedkoop.
Ik weet dat Nespresso cups een horeca toestel heeft.
Bestaan er nog andere kwalitatief betere toestellen voor nespresso cups van andere merken.
Jan

Re: toestel voor cups

2
Wat noem je kwalitatief beter?
Met de keuze voor Nespresso leg je jezelf een beperking op.
De machine lijkt me niet wezenlijk van invloed.

Mocht je aan een cup systeem willen vasthouden, zou je ook Illy Iperespresso kunnen proberen.
Is uitsluitend espresso georienteerd in tegensteling tot Nespresso.
Smaken van de varianten zijn minder "vlak" dan Nespresso.

Zeker wanneer je voor de FrancisFrancisX1 variant kiest, heb je een redelijk degelijke machine.

3
Ik spreek voor mijn dochter, ja je weet hoe dat gaat, winkeltje binnen kleurtje en smaakje kiezen.
En dan brengt ze cups mee van Italia en het machientje krijgt het water er niet door. :shock:
Kan je in de Illy de cups van Nespresso gebruiken? Ja zeker.
Jan.

5
Ik zal proberen een iets uitvoeriger antwoord te geven.
Natuurlijk zijn de verschillende systemen niet uitwisselbaar.
Mijn eerste antwoord zou moeten zijn: nee, voor Nespresso zijn geen machines beschikbaar met een meer dan gemiddelde bouwkwaliteit.

Je zult dus naar een alternatief moeten kijken als je hoge eisen aan de machine stelt.
Voor een aantal systemen zijn filterdragers beschikbaar welke in bijvoorbeeld een Silvia, of elke E61 machine passen:
ese-servings (meest universeel en geen cupjes)
Lavazza a Modo Mio
Lavazza Espresso Point
Lavazza Blue
Dolce Gusto
en nog een aantal Italiaanse systemen
In het geval van de cupjes moet je altijd eerst de folie doorprikken met een speciale tamper.

Even voor de duidelijkheid. De genoemde cupjes systemen zijn van Lavazza. Er is echter een groot aantal merken dat compatibele cupjes levert. Geen van de Lavazza systemen is echter compatgible met Nespresso.

6
Die ESE is naar mijn ervaring niet makkelijk te vinden, zocht ze toen voor de handpresso en kon uitendelijk alleen bij de AH terecht, ze hadden 1 soort en kon er niet maar een paar kopen, toen kreeg ik van de CHEF een complete verpakking van zowat 5 euro gratis en voor niks mee om te proberen! AH hulde!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.