Re: bezzera bz10 vraagprijs?

2
Hangt van de staat van onderhoud af. Wat is er allemaal aan vervangen en gedaan in die 2 jaar.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

5
Da's dan snel gegaan! Kan je uitleggen waar dat "wereld van verschil" uit bestaat?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
Sorry voor de verlaatte reactie.

Minder zure koffie. De temp is veel constanter en makkelijk in te regelen. Had bij de bz10 het idee dat de temperatuur toch flink daalde tijdens het zetten. Ik weet dat niet iedereen fan is van het design maar ik vind hem echt fantastisch staan in m'n keuken. Geweldig apparaat.

7
Dat lijkt me sterk, de bz10 heeft een verwarmde zetgroep die juist goed op temperatuur blijft.

Maar een E61 is natuurlijk wel gewoon heel goed en het dual boiler systeem erachter ook.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

8
Ondanks de verwarmde groep zit er wel een dipje in de temperatuur als je koffie gaat zetten.
Inhoud weet ik niet, maar in de leiding van de ketel naar de groep staat water te "wachten".
Ongetwijfeld heeft dat invloed aan het begin van de extractie.
Een warming-flush lijkt me dan ook geen slecht idee bij machines van de BZ serie.