Re: Nieuwe KvdW techniek

11
De specs van de veer zijn ook minder van belang, het wordt pas zinvol als we weten welke druk per oppervlak er wordt opgebouwd of simpeler hoeveel bar druk er minimaal (nul vermoedelijk) en maximaal wordt gegeven tijdens de pre-infusie, maar ik vermoed dat 99% van de kopers (horeca-ondernemers) dat eigenlijk niet interesseert, dat het een aantal barista's wel boeit maar dat van hen ook slechts een enkeling het echt wil weten en die wordt dan door collega's als nerd gezien ;-)

Dus eigenlijk doet KvdW het meer dan uitstekend. Een super strak en gaaf design, simpel en degelijk mechaniek, het mag wat kosten en het kan op bestaande modellen worden gebouwd, maar fijner is het als de eigenaars gewoon alvast de nieuwste vooruitbestellen ;-)

M'n Londinium intussen doet zoiets allang. Ik beperk met het paneel dat buurman John aanlegde de pre-infusiedruk (nul tot 2 bar) en de flow, en met een druk op de knop verhoog ik de pre-infusiedruk op het laatst (indien gewenst) tot 3 bar. Doordat er wat lucht boven de puck zit (kan worden samengedrukt) en door de veer daarboven is er altijd een staploze, geleidelijke overgang. Zoiets hoeft maar heel weinig te kosten.

Maar de looks van KvdW zijn onovertroffen, dat geef ik heel graag toe!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
Frans, zou dit nu niet een uitgelezen moment zijn om die hele structuur van die
solids en disolved eens haarfijn uit de doeken te doen in begrijpelijk Nederlands en dat in een eigen draadje waar de Mod's dan weer netjes een Sticky van kunnen draaien?

Uiteraard wel op zo'n manier dat er lekker over door-geboomd kan worden en de (on)nodige vragen op een adequate manier van repliek of antwoord worden voorzien.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
NielsB schreef:De Speedster heeft dit systeem eigenlijk al sinds 2008, maar dan niet instelbaar, met dat metalen pikkie dat naar buiten komt zetten.

https://youtu.be/HzL0R_cZjOQ" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Moest even goed kijken wat je met het pikkie bedoelde, was me nog nooit opgevallen is natuurlijk ook een heel subtiel detail!

15
@3aan schreef:Frans, zou dit nu niet een uitgelezen moment zijn om die hele structuur van die
solids en dissolved eens haarfijn uit de doeken te doen
In de KTC van afgelopen december kwam ik een uitmuntend stuk tegen van twee kanjers op dit gebied:
KTC-dec2015-03IMG_0160.jpg
KTC-dec2015-04IMG_0161.jpg
KTC-dec2015-05IMG_0162.jpg
KTC-dec2015-06IMG_0163.jpg
De tekst bij het laatste plaatje (rechts) klopt niet helemaal maar ja, zulke dingen gaan weleens mis in de productie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Een telefoon is ook geen leesboek ;-) En die rare URLs die mensen plaatsen met hun telefoon waar dan steeds ongevraagd "onclick="window.open(this.href);return false;" bij wordt gezet ;-)

Re: RE: Re: Nieuwe KvdW techniek

18
fransg schreef:Een telefoon is ook geen leesboek ;-) En die rare URLs die mensen plaatsen met hun telefoon waar dan steeds ongevraagd "onclick="window.open(this.href);return false;" bij wordt gezet ;-)
Dat ligt niet aan de telefoon, bij mij doet die dat ook op de Mac, dat is als je een bericht aanhaalt met een link erin, dan doet KP vervelend, bij de andere fora geen last, heb al eerder melding ervan gemaakt, maar schijnbaar kunnen ze het niet oplossen of geen tijd en/of interesse?

19
Even testen, dus was de tekst van het bericht van NielsB met probleemloos URL, dan ga ik dat zo even aanhalen in een reply, kijken of dat probleem geeft:

De Speedster heeft dit systeem eigenlijk al sinds 2008, maar dan niet instelbaar, met dat metalen pikkie dat naar buiten komt zetten.

http://youtu.be/HzL0R_cZjOQ