Mooie E61 machine

1
Een mooi vormgegeven E61 machine: de LXVI Steamhammer.

Weer eens iets anders (ik had tenminste nog nooit gehoord van de firma LXVI), hij schijnt er ook met E61-hendel te zijn. Het rooster kan omgedraaid voor grotere bekers (met melk neem ik dan aan).

Re: Mooie E61 machine

2
Een beetje Marzocco Linea, wat Slayer en een beetje XLVI (46?)... Best leuk, ja. Nog wat specs?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: RE: Re: Mooie E61 machine

5
fransg schreef:Lijkt me gemaakt door mensen die denken te hebben begrepen wat stoer is en wat vormgeving is.
Bedoel je daar mee dat ze het begrepen of juist niet begrepen hebben!?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Mooie E61 machine

6
@3aan schreef:
fransg schreef:Lijkt me gemaakt door mensen die denken te hebben begrepen wat stoer is en wat vormgeving is.

Ze dachten het door te hebben en er zijn vast klanten zat die het verschil niet zien.

Maar een succes kan ik het niet noemen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: Mooie E61 machine

7
fransg schreef:
@3aan schreef:

Ze dachten het door te hebben en er zijn vast klanten zat die het verschil niet zien.

Maar een succes kan ik het niet noemen
Dan zijn we het dus eens . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Mooie E61 machine

8
ik was gisteravond bij Barn47 en daar hadden ze hem in het wild als multigroeper.
Witte led-verlichting bij de "insnoering". In deze setting werkt het visueel prima.

De koffie werd door de disgenoten gewaardeerd (en niet door mij geprobeerd - maar dat heeft niks met de machine te maken, ik zat gewoon vol & koffie drink ik thuis wel ;) )