Maak al een tijd met veel plezier gebruik van mijn Izzo Alex Duetto. Het plezier is alleen maar groter geworden sinds ik deze heb aangesloten op de vaste leiding. Vandaag had ik het apparaat aanstaan, maar ik had hem niet in gebruik. Ik was blij dat ik er toevallig naast stond toen hij vanuit de onderkant inneens water begon te spuiten. Ik heb niet afgewacht of het waterslot zou hebben ingegrepen en het water gelijk handmatig afgesloten. Na het openmaken van de machine bleek het water te hebben gespoten uit een klep vlak bij de rotatiepomp waar het water wordt aangevoerd. Ik heb geen idee wat dit is voorklep en ook niet waarom hij open gesprongen is.
Ik kreeg 5 minuten later heerlijke verse koffiebonen van Dutch Barista bezorgd aan de deur. Erg spijtig dat ik hier nu echt helemaal niets aan heb.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen. Heb ik een nieuw onderdeel nodig? Zie de foto ter verduidelijking van de situatie. Je ziet groene corrosie op de plek waar het water vandaan kwam. Het lek ontstond heel plotseling en het water spoot er redelijk hard uit. Ook is er water in de pomp gelopen. Ik had de stekker er gelijk uitgetrokken dus hopelijk is de pomp niet defect geraakt.
Groeten,
Paul