La Messoni Pistonmachine Stretta de Luxe koffieprut in reservoir

1
Beste lezer,

Mijn naam is Mark, 50 jaar en fervent espresso drinker. Geen über barista maar de crema is altijd in orde ;)

Mijn La Messoni vertoont de laatste tijd wat kuren. Via (kennelijk) het retourslangetje komt er koffiedrab in het waterreservoir. Ik heb al met azijn e.d. gereinigd maar het probleem blijft. Ik heb onder de motorkap gekeken maar kan er niet achter komen wat het probleem is.

Heeft iemand ervaring met dergelijk probleem en wellicht tips?

Dank en hartelijke groeten,

Mark

Re: La Messoni Pistonmachine Stretta de Luxe koffieprut in reservoir

2
Ik ken de machine niet, zie dat hij wel wordt geleverd door deze firma:

http://www.evermes.nl/categorie/12/arti ... a-de-luxe/

Heb je bij hen al gevraagd wat het kan zijn? Hoe oud is je machine?
MarkBakelaar schreef:vertoont de laatste tijd wat kuren.
Er is dus meer aan de hand dan alleen het koffievuil dat door de OPV wordt weggeslokt? Wat zoal?
MarkBakelaar schreef:Ik heb al met azijn e.d. gereinigd
Dat is vaag. Wat heb je gereinigd en wat is het "e.d." precies dat je nog meer deed en waarmee? Azijn kun je beter niet gebruiken en citroenzuur met beleid. Als je geen gefilterd water hebt gebruikt, heb je al de diverse onderdelen van binnen bekeken om te zien of het niet geheel verkalkt is?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: La Messoni Pistonmachine Stretta de Luxe koffieprut in reservoir

3
Wat foto's van de binnenakant van de machine en van de belangrijkste onderdelen zouden fijn zijn. Wat heb je zelf al geprobeerd want je bericht is uiterst summier en bevat veel te weinig informatie om je ook maar enigszins te kunnen helpen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer