bvds schreef:Zoals ik al aangaf koop je met een Spaz een prima machine.
Wat betreft preinfusie: Dat is bij de genoemde machines ofwel een rustige drukopbouw via de vibratiepomp (en een ex4 pomp met demper doet qua geluid nauwelijks onder voor rotatie en is door het drukprofiel misschien wel te preferen (dat zullen de meesten hier weerleggen hoor), ofwel via leidingdruk, ofwel via een preinfusie kamertje. LS gebruikt dat laatste. Wil je een mooie variabele (in druk en tijd) preinfusie kom je bij een andere klasse machine uit of een lever. Over dat laatste gesproken..
Even voor mijn beeld: Waarom vallen levers af? Voor 2000 euro koop je mooie levers. Puur op smaak gaan die een pompmachine in diezelfde prijsklasse overtreffen. Goed een Strega of die nieuwe QM zijn wel weer glimmende bakken. Maar Bezzera heeft ook levers met een wat klassiekere look...
Maar wat Bobbee zegt klopt wel: Volgens mij heb je de keuze gemaakt en daar is niks mis mee!
Wel ja dat ik een beetje mijn keuze al had gemaakt, lijkt me duidelijk, ik ben deze post namelijk begonnen met de melding dat mijn oog op de La Spaziale was gevallen en dat ik zocht naar een verdeler hiervan in Belgie. Dus waarom ik hier nu al twee keer op aangesproken wordt begrijp ik eigenlijk niet.
Maar nadat bleek dat er geen verdeler in Belgie te vinden is (in ieder geval heeft niemand mij eentje kunnen opgeven), ben ik een beetje verder naar potentiele alternatieven gaan zoeken en/of verdelers buiten Belgie (hier heb ik er nu wel enkele van gekregen).
Waarom geen lever machine, tja, heb ik tot nu toe nooit aan gedacht. Misschien omdat ik denk dat er meer werk in kruipt om constante espresso's te maken, misschien ben ik hier mis in. Maar in ieder geval is zo'n lever machine wel weer veel meer een spring-in-het-oog in de keuken, net zoals de klassieke chroombakken. En dat is nu net wat ik, puur kwa uiterlijk, liefst niet wil. Ik wil liefst niet dat de machine zich zelf opdringd in mijn keuken.
Misschien wordt het uiteindelijk toch een chroombak hoor, volgende week vertrek ik 2 weken met vakantie, ga mij dan eens de tijd nemen om te beslissen of ik een chroombak in Belgie aanschaf of eventueel een La Spaziale in het buitenland.