Re: Jura: koffie niet echt heet

23
Jochen_P schreef:Maaaar.... De koffie uit de Jura is dus nog steeds niet warm genoeg...
Goed dat je het zegt! De kemphanen en de mensen die het echt weten waren je bijna vergeten.
Pauui schreef:Wij hebben een Jura E 8.[...] ik heb de instellingen al aangepast en de koffie op heet gezet. Ik gebruik voorverwarmde kopjes.
We balen hier echt van dat de koffie altijd wat lauw blijft.
Heb je de temperatuur exact gemeten zodat we weten wat je verstaat onder "niet warm genoeg", weet je hoe heet het water in de zetgroep op het koffiemaalsel komt?

Je hebt "de instellingen al aangepast" -- welke instellingen exact / precies?

In hoeveel tijd in seconden krijg je hoeveel gram koffie in je kopje uit hoeveel gram bonen?

Valt een betere machine (net zoals een goeie maler en lekkere bonen) binnen je eventuele bereik zodat je na de Jura door kunt pakken op mooiere koffie?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

25
Bedankt voor alle reacties en interessante feitjes over koken van melk.
Helaas is de koffie nog steeds niet warm genoeg. Ik kan de temperatuur niet exact meten, heb niet zo'n thermometer. Maar ik hoef niet te blazen.

Het apparaat is nieuw. Dus het kan geen kalk zijn.

Bij de instellingen zit een expert modus. Daar kan je de temperatuur van de koffie aanpassen. ik heb deze op heet gezet.
Verder kan ik (volgens mij) alleen het aantal seconden doorlopen van de melk wijzigen, en de hoeveelheid melk en koffie.

27
Pauui schreef:Bedankt voor alle reacties en interessante feitjes over koken van melk.
Helaas is de koffie nog steeds niet warm genoeg. Ik kan de temperatuur niet exact meten, heb niet zo'n thermometer. Maar ik hoef niet te blazen.

Het apparaat is nieuw. Dus het kan geen kalk zijn.

Bij de instellingen zit een expert modus. Daar kan je de temperatuur van de koffie aanpassen. ik heb deze op heet gezet.
Verder kan ik (volgens mij) alleen het aantal seconden doorlopen van de melk wijzigen, en de hoeveelheid melk en koffie.
En welke koffie gebruik je?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

29
Pauui schreef:De koffiebonen zijn van Kaldi: Sicilian Espresso Blend.
Dat klinkt niet best. Kun je in je buurt ook koffie bij een koffiebrander kopen, waar je weet wat de branddatum is, en waar de bonen vandaan komen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

30
Wij dachten dat de bonen van de Kaldi echt nog niet zo slecht zijn als van de supermarkten, we wilden natuurlijk meteen koffie ;-)
En om nou steeds online te bestellen met verzendkosten en levertijd. Voor een koffiebrander in de buurt moet ik wel even rijden.

Maakt dit ook uit voor de temperatuur?