Biba schreef:Het was zeker niet de opzet, en het was ook niet de bedoeling om Peter af te zeiken want zijn kennis op dit gebied trek in zeker niet in twijfel hij heeft zeer veel verstand van zaken.
Alleen ik ben van mening wie ''betaalt bepaalt'' en ik heb ook de wijsheid niet in pacht vandaar dit forum.....
Oké, zand erover.
Ik ben jaren terug op een forum over fretten eens ongelooflijk onhandig binnen komen zeilen met een paar opmerkingen die mijzelf op dat moment heel grappig toeschenen en het duurde vervolgens lang eer de gemoederen waren bedaard, dus ik me me er iets bij voorstellen.
"Wie betaalt bepaalt", dat kan zo werken als beide partijen het daarover tevoren eens zijn (in de betere winkels lukt het de verkopers om te doen alsof ze de klant extreem ter wille zijn, ook al draaien ze die een poot uit) maar in dit geval ging die vlieger niet op. Peter is goudeerlijk en zegt waar het op staat en als je het allebei eens bent, kun je verder, anders niet.
Wat je in zulke situaties als reparateur niet wil, is dat de klant met een half gerepareerde/gereviseerde machine thuis komt en de volgende ochtend doet-ie het niet. Dan is het "hallo, gisteren deed hij het nog maar na de halve reparatie werkt ineens niets meer, hoe dachten we dat op te lossen?" en dan is het voor alle betrokkenen een akelige ervaring.
Helemaal goed fiksen of helemaal niet aankomen is dan een uitstekende strategie voor allebei.