Re: Drukregelaar Cimbali M30 bistro

32
LS,
Los van de vermakelijke ontsporende post...(een TS die zich in de houdgreep laat nemen, maar op een ongekende manier ontsnapt...hulde daarvoor... :D ), snap ik nog steeds niet welk onderdeel nu defect was/is. Drukverminderaar, lekkende drukregelaar?
Misschien heb ik iets gemist in deze spannende virtuele sparring...en anders vergeef me mijn onoplettendheid (ik heb slechts LTS zwakstroom gestudeerd...).

Misschien kan er alsnog een fotootje geplaatst worden?
Merci, TY
Laatst gewijzigd door turboyeast op do 04 aug 2016, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

37
Bedankt voor het aanbod Frans maar ik heb hem weg gedaan mede doordat Peter vertelde dat hij er slechts voor de bescherming van de vibratiepomp was en ik beter een rotatiepomp kon nemen.
Dus als ik mijn andere hobbyproject hebt verkocht (revisie van een vintage Quad 303 eindversterker) dan ga ik deze aanschaffen.

38
In mij optiek was die ook niet erg nodig, je had best zonder gekund, alleen de originele Dr. bibber pomp is vrij prijzig in deze machine, waar dus de regelaar een bescherming bied, ik denk dat een mini-drukvat diezelfde bescherming geeft, ik kan even niet op de naam komen (Alzheimer Light), maar als je aan dergelijke ingrepen begint kan je inderdaad beter de grote stap naar de Rotatiepomp nemen.

Deze "druk reduceer" zie je ook in de M15 Hydraulic terug.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

39
John belde me op en vertelde dat het een drukregelaar is die je zou gebruiken als je lijndruk hoger is dan bijvoorbeeld 3 bar. Zoiets hoeft niet in de machine te zitten, kan ook erbuiten in de leiding aangesloten. Ik heb zoiets ook:

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... boost.html
homebooster-full-05-IMG_9891-151106.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

40
Zoals ik al zei/schreef druk reduceer, deze werkt bij mijn pomploze machine perfect,
je kan de pre-infusie er goed op aflezen i.c.m. met een HX, druk staat op 3 bij vulling van de kamer loopt die terug naar 1.6 en dan bij het bereiken van de verzadiging loopt die weer op naar 3+ en dan de veer z'n werk laten doen.
Laatst gewijzigd door @3aan op do 04 aug 2016, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.