Drukverloop lever

1
Weet iemand van jullie wat het drukverloop van kleine (en grote) levers globaal is. Bijv. van een PV of Elektra. Ik lees van alles. En het loopt uiteen. Ik schat zelf dat de maximale druk rond de 7 bar (groepen met een tweede veer wellicht iets hoger) ligt en dan snel daalt. Maar hoe snel en tot welke waarde? Ik dacht altijd 0 bar maar lees ook dat er een restdruk op blijft zitten.

De vraag is in zoverre relevant dat een koffievriend een oude Bezzera family aan het opknappen is en een nieuwe veer wil laten maken, omdat de originele verroest is. Die groep is 49 mm maar weer anders dan de Elektra mcal en Olympia club. De veer is ook langer.

Graag jullie mening. Bij voorbaat dank

Bas
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Drukverloop lever

3
Als die roest niet echt heel verschrikkelijk is en de boel niet heeft verzwakt,
goed ontroesten en daarna goed invetten en lekker gebruiken.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
@3aan schreef:Altijd wel mooi met een plaatje erbij!

Afbeelding

Als die het doet
Nee dat werkt niet zo.
Schermafbeelding 2016-08-05 om 10.13.00.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Hallo Bas,
Ik heb niet een direct antwoord op je vraag. Ergens stond me bij dat de Duitsers hier ook mee bezig zijn geweest. Ik heb de post even teruggezocht. Zie deze link: https://www.kaffee-netz.de/threads/fede ... bel.80492/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrij technische materie die wat verdieping vraagt. Er wordt een verwijzing gedaan naar de website van de Duitse firma Gutekunst. Op deze website is een online spring calculation tool (zie onder). https://www.federnshop.com/en/products/ ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Het antwoord op je vraag moet hier ergens verscholen zitten. Ik hoor wel of ik verder mee moet kijken of rekenen.

Cheers, TY

Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

9
@Adriaan: Ere wie ere toekomt ;)

@Meryn: Leuke tool en weet je te vinden!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

10
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lengte van de veer is 12 cm en de diameter 3.5 cm. De huidige Elektra mcal veer is 8 cm lang. Het bakje heeft een diamter van 49 mm. De piston boven 48 en onder 40 mm.

(Tussen twee haakjes: Die brander op de achtergrond is erg mooi speelgoed ;) )
Laatst gewijzigd door bvds op vr 05 aug 2016, 13:36, 5 keer totaal gewijzigd.