Ik ken de Zenith niet uit eigen ervaring. Dus weet niet hoe die qua retentie zit. Volgens mij heeft de Zenith recent een upgrade qua schijven gekregen. Nu ook High Speed. Dus waarom dan SJ schijven monteren zou ik zeggen?
Om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat we veel smaakverschil gaan proeven ten gunste van een van beide malers. Volgens Sebastiaan is het al een kunst om uberhaupt een duidelijk verschil tussen de Atom en de Olympus te proeven. En als ik eerlijk ben kon ik een tijd geleden zelf blind geen verschil tussen een SJ en Major proeven. Kan ook aan mijn smaak liggen natuurlijk.
De grootste verschillen zullen gelegen zijn in zaken als formaat, retentie, geluid en gebruiksvriendelijkheid. De Atom was sneller dan de Zenith 65E maar dat zal met de schijf upgrade van deze laatste gelijkgetrokken zijn lijkt me.
Maar ik sta altijd open voor een vergelijkende test. Pak ik de Mignon er ook bij. En wellicht doet Erik met zijn Olympus TiN ook mee?
Kan leuk zijn...
Re: Eureka Atom
11Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs