Re: TinyTonino, draadloos kleurmeten

5
Erg mooi spul! Betekend dit dat die "oude" lompe tonino van jou in de verkoop gaat :lol:

Wat een mooie manoeuvre in dat filmpje trouwens, waarbij je de bonen in de R120 werpt en ze met dezelfde container weer opvangt! En wat ik me wederom afvraag is wat nu toch het verhaal is achter die grote stalen kogel die toch steeds weer in beeld verschijnt.

6
Pti schreef:Erg mooi spul! Betekend dit dat die "oude" lompe tonino van jou in de verkoop gaat :lol:
Die heb ik een poos geleden al weggegeven dus is het extra fijn dat ik nu na een tijd eindelijk weer makkelijk elke branding zelf kan meten!
Pti schreef:Wat een mooie manoeuvre in dat filmpje trouwens, waarbij je de bonen in de R120 werpt en ze met dezelfde container weer opvangt!
Ontstond tijdens het filmen omdat ik het simpel wilde houden en lukte best aardig.
Pti schreef:En wat ik me wederom afvraag is wat nu toch het verhaal is achter die grote stalen kogel die toch steeds weer in beeld verschijnt.
Die heb ik al een poos af en toe in een foto of clip, louter omdat ik zat te wachten tot iemand het zou vragen ;-)

Lang geleden was die kogel de afsluiter van de aluminium hopper op de Mazzer, maar daarvoor doet hij allang geen dienst meer.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Leuk spul. Ik zie nu pas dat je zo'n geweldig mooie potloodtamper hebt!
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

10
Via de app op de computer heb ik aan de Tonino verteld dat mijn doel feitelijk is om op #95 te roosteren. Als ik bij wijze van test even een knoest op mijn werkblad meet, geeft hij aan dat het werkblad, indien het gemalen koffie zou zijn, aan de zeer donkere kant was gebrand, "heavy" en met Tonino waarde #53 maar liefst 42 punten onder de doelstelling.
heavy01L1000499.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino