Re: Eureka Atom

32
Bij Atom wel bij Mazzer niet...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

34
Grappig want de Olympus kun je helemaal niet stoppen als hij eenmaal begonnen is. Dat is dan echt een verbetering bij de Atom. Bouwkwaliteit is Mazzer inderdaad beter dan Eureka maar als je naar het design kijkt vwb retentie en zaken die er echt toe doen dan heeft Eureka zijn zaken veel beter op orde.

De Mazzer E varianten blijven dosermalers waar een doserless mechanisme op is gezet. Ze zijn allemaal niet als doserless ontwikkeld en dat is bij Eureka wel het geval en daar ga je thuis veel meer plezier aan beleven.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

35
Ja de Atom kun je gewoon onderbreken. De teller stopt dan en gaat verder waar die was gebleven bij heractiveren. Ik vind dat een nuttige en handige functie als je de timer gebruikt. Dan kun je halverwege even het maalsel iets inklinken om overstromen te voorkomen op het einde.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

36
Ik was daarstraks even bij de Mazzer E en ik heb wat knopjes geprobeerd als-ie eenmaal een dosis aan het malen is maar alleen met de aan/uit knop rechts onderaan is hij dan voortijdig te stoppen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

37
fransg schreef:Ik was daarstraks even bij de Mazzer E en ik heb wat knopjes geprobeerd als-ie eenmaal een dosis aan het malen is maar alleen met de aan/uit knop rechts onderaan is hij dan voortijdig te stoppen.
Nou Frans, met jouw contacten moet je dat toch snel opgelost krijgen met een terugroepactie erachteraan. ?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

39
fransg schreef:Ongetwijfeld, maar ja, ik mis die feature niet, wist niet eens dat zoiets bestond!
Ik vroeger ook niet. Maar sinds ik die functie op de MK ProM leerde kennen ben ik hem erg gaan waarderen. Zeker bij malers die zo'n luchtig maalsel produceren zoals de ProM en de Atom. Maar natuurlijk kun je zonder ook uit de voeten en doseer ik meestal op gewicht...