Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en nieuw in de koffiehobby. Ik heb onlangs een Bezzera machine gekocht en loop tegen het volgende aan. Wanneer ik bijvoorbeeld blindfilter of de druk loopt op tot 12 bar ontstaat er een piepend/fluitend geluid. Bij een druk tussen de 9 en 10 bar is dit niet het geval. Komt dit iemand bekend voor en wat kun je hiermee doen?
Re: Fluitend geluid Bezzera
2Bezzera is een merk, veel apparaten hebben die merknaam, dus "een Bezzera machine" zegt heel weinig. Je zou even moeten zeggen welke machine je precies van de fabrikant Bezzera hebt aangeschaft, en een foto kan er ook bij helpen.
Zo te horen is het geen Bezzera Strega in elk geval.
Zo te horen is het geen Bezzera Strega in elk geval.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Probeer zoveel mogelijk informatie te geven, maak desnoods een filmpje. Ik lees op 2 forums je reacties/antwoorden. Dus als het een nieuwe machine is kun je dat beter op beide forums bijwerken. Je zult dezelfde vragen krijgen.
Het fluiten is waarschijnlijk de OPV, sommige doen dat, voor de koffie geen probleem.
Het fluiten is waarschijnlijk de OPV, sommige doen dat, voor de koffie geen probleem.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Zie antwoord op TB.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.