Paul Pratt (Cafelat) is bezig met een dubbel boiler lever. Op zijn Instragram staan wat foto's. "Just a fun project", maar wie weet, gaat hij wel een serietje produceren!
https://www.instagram.com/cafelatco/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cafelat dubbelboiler lever
2Ja lijkt me vooral een teaser voor een handeltje. Serieproductie is wel wat anders dan een schitterend one-off apparaat bouwen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Op Home-Barista is er al langere tijd een thread over, waar Paul Pratt zelf melde dat het zou gaan om een productierun, dat hij mikt op een retailprijs van $300 of minder, maar dat hij wat moeite heeft met het rondkrijgen van de financiën.
laatste info van Paul Pratt (10 september 2016 8:58)
"Just some quick info. Small home lever, open "boiler", 58mm baskets, regular or bottomless portafilters, all aluminium and steel with a silicone V ring, no plastic. Espresso only. Travel size.
That's about all for now. I'll be meeting the manufacturing partners next week to sort out the way forward. The tooling for Aluminium die casting is very expensive, so I may have to seek out public funding. We shall see."
laatste info van Paul Pratt (10 september 2016 8:58)
"Just some quick info. Small home lever, open "boiler", 58mm baskets, regular or bottomless portafilters, all aluminium and steel with a silicone V ring, no plastic. Espresso only. Travel size.
That's about all for now. I'll be meeting the manufacturing partners next week to sort out the way forward. The tooling for Aluminium die casting is very expensive, so I may have to seek out public funding. We shall see."
4Klinkt interessant, maar inderdaad, het produceren van geheel nieuwe onderdelen vergt hoge investeringen. Ik kon me daar lange tijd ook weinig bij voorstellen, het leek me onbehoorlijk dat bijvoorbeeld een nette koffiebrander even duur zou zijn als een betrekkelijk luxe gezinswagen. Maar serieproductie in grote aantallen drukt de kostprijs fenomenaal en een dergelijke schaalgrootte bereik je niet met producten voor hele kleine flinters van de markt. Dus wordt een ding waarvan je zou denken dat het voor een paar honderd Euro zou moeten in de werkelijkheid al snel wat kostbaarder. En dan maak je dat met grote commerciële risico's ook nog eens voor een hele kleine markt waarin vrij veel zeer kritische mannetjes aan hun computer het naar eigen zeggen veel beter weten 
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5Tja. De minder kritische mannetjes volgen de grote reclame-campagnes en kopen een Senseo. Of zoiets.fransg schreef:... En dan maak je dat met grote commerciële risico's ook nog eens voor een hele kleine markt waarin vrij veel zeer kritische mannetjes aan hun computer het naar eigen zeggen veel beter weten
Op zich niets mis mee - zolang je dan inderdaad maar niet kritisch wordt
6Zelfbewust kijken naar wat wordt geleverd vind ik prima, maar je hebt erbij zitten die denken een producent / fabrikant te kunnen vertellen hoe dergelijke dingen dienen te gebeuren en aan de man gebracht zonder dat ze zelf meer hebben gepresteerd dan enig op zichzelf verdienstelijk knutselwerk.