Re: Advies Silvia of wat hoger

11
Spironski schreef:Hmm, ben ik het niet helemáál me eens... de Brewtus ziet er wellicht indrukwekkender uit en heeft inderdaad meer toeters en bellen, maar ik denk dat het ding uiteindelijk makkelijker te bedienen is dan een HX of een single boiler. Ik denk dat De Vriendin zich niet door het uiterlijk vertoon zou hoeven laten afschrikken, toch? Laat haar de kranen, knopjes en displays gewoon negeren, de temperatuur zal gewoon goed zijn. Geen gedoe met koelspoelingen, opwarm- en afkoelprocedures...
Daarom gaan we, hopelijk deze week, even bij Casa Barista in Eindhoven kijken naar zowel de Brewtus als de Bezzera. In het echt ziet het er altijd toch net even anders uit.

13
Uit eigen ervaring weet ik dat de Brewtus wel dik een half uur nodig heeft om goed heet te worden. Tijdschakelaar ertussen kan dit ''probleem'' grotendeels verhelpen.
Het feit dat de temperatuur altijd goed is dat is wel een enorm comfortverhogende omstandigheid die ik nooit meer zou willen missen. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik vaak van bonen wissel en dan is het extra handig dat je de temperatuur snel op de boon kan aanpassen. Te bitter graadje lager, te zuur graadje hoger enz.
Als je vaak dezelfde boon hebt dan weet je na een tijdje wel hoe lang je moet ''flushen'' bij een HX machine om de temperatuur precies goed te hebben. Heb je echter een nieuwe boon dan is het meer zoeken en dat is het nadeel van een HX. Het is gewoon minder precies en meer werk. Daarnaast lopen de meeste HX machines gewoon te heet dus je moet altijd die cooling flush doen en dat ik dat nu niet meer hoef dat is echt comfortverhogend.
Het hangt er dus maar net vanaf wat voor drinker je bent en hoe ver je ermee wilt gaan.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

14
Het hangt er dus maar net vanaf wat voor drinker je bent en hoe ver je ermee wilt gaan.
Èn dus ook wat voor vriendin je hebt! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
Thijs schreef:Dank voor het advies. Ik ga Bram even een mailtje sturen om een afspraak te maken om de machines in het echt te bekijken.
Kleine update. Ik had Bram gemailed om deze week even te gaan kijken maar nog geen reactie gehad. Aangezien ik de komende twee weken niet veel thuis ben zal ik er over twee weken eens een belletje aan wagen voor een 2e poging :)