fransg schreef:MichelK schreef:tussen de pressostaat tikken (dus opwarmen van 0,8 bar naar 1,0 bar en dan weer afkoelen naar 0,8 bar) zit ongeveer constant 1:52 minuut.
Daar zou ik me absoluut geen zorgen over maken.
Ik heb de cyclus van m'n grote L1-P een keer gefilmd en op de YouTubes gezet, maar de frequentie die jij noemt komt me zeer normaal voor.
Als het moet kan ik die van de La Pavoni meten, die heb ik momenteel bij me maar echt nodig lijkt het me niet.
Je filmpje werkt niet meer

Maar goed om te horen dat t wel ok is, bedankt voor je reactie! Ik hoop dat iemand met een vergelijkbare machine het kan bevestigen (Rocket Cellini iemand?

), geen idee of een La Pavoni vergelijkbaar is.
@3aan schreef:Is het een grote boiler v.a. 1,8 liter of zo'n mini boilertje waar eigenlijk geen massa aan zit en die vele malen vaker moet opwarmen, dan een relatief grote boiler welk meer warmte vasthoud, in m'n kar staat een machine met een 11 liter boilertje en daar worden 2 hendelgroepen (piston) mee voorzien en zelfs als ik daar productie mee staat te draaien, zit er wel meerdere minuten tussen de inschakelmomenten, het is dus allemaal relatief . . .
Het is een 1.8l boiler.