Mijn eerste indruk over de Quamar M80E (kort)
1Na jarenlang gedaan te hebben met een Rancillio Rocky met doseerunit toch maar eens overgestapt op wat groters. De keuze was na lang zoeken wikken en wegen op de Quamar M80E V2 gevallen. Wat een pret om uit te pakken. Dochterlief stond er met kop en oren bovenop (lees in de weg). Na met oude koffiebonen eens de boel verkend te hebben vandaag maar eens bonen gehaald en de maler ingesteld. Het is wel heel erg wennen om de juiste hoeveelheid gemalen koffie eruit te krijgen. Je voelt dat je de knop indrukt maar die reageren net niet snel genoeg naar mijn mening. Wel maakt de maler aanzienlijk minder lawaai dan de Rocky. De maler past net onder ons keukenkastje en dan kan ik de bonenbak er nog af halen
. Dus navullen wordt makkelijk. Na mij heel veel ingelezen te hebben hier, zijn er niet al te veel bonen in gegaan en de rest ligt in de vrieskist. De fijnheid is mooi regelbaar tot er bijna stof uit komt. Wat ik hier gelezen heb over grove koffiemaling zal wel de V1 geweest zijn. Mochten er nog mensen zijn met heel veel tips/truuks etc hou ik mij warm aanbevolen!
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven