Kortsluiting - Francis Francis X7.1 MIE

1
Sinds vanochtend springt bij mij de aardlek zodra ik op de koffie knop druk van mijn Francis Francis X7.1.
Het opwarmen gaat wel goed, maar zodra het apparaat op temperatuur is en ik druk op de knop om koffie te zetten springt dus de aardlek.

Wie heeft tips voor mij om het probleem te vinden zodat ik kan werken aan de oplossing ? :-)

Re: Kortsluiting - Francis Francis X7.1 MIE

3
Waarschijnlijk haarscheurtje in je element.
Als de boel opwarmt komt de gloeidraad in contact met water. Dat gebeurt pas als de boel uitzet.

De goedkoopste oplossing is op Marktplaats zoeken naar een defecte X7.1 of andere FF met het zelfde element.
Zelf vervangen is geen hogere wiskunde. Wel altijd de pakkingen van het element en de pakking tussen ketel en groep vervangen.

Succes!

Re: Kortsluiting - Francis Francis X7.1 MIE

6
Jochen_P schreef:Een snelle Google leidde me hierheen, misschien heb je er wat aan.

http://www.craystoneshop.co.uk/francisf ... 2x17587742" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat kost je dan rond de 63 euro

Persoonlijk zou ik het vergeten en een ander apparaat kopen, je weet niet wat je nog te wachten staat. :cry: :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.