Oude Mazzer maler kortsluiting...

1
LS,
Een kennis heeft me een oude Mazzer maler geschoven. De machine geeft kortsluiting als-ie ingeschakeld wordt. Ik heb me er verder nog niet echt in verdiept, maar is er iemand die hier ook ervaring mee gemaakt heeft?
Volgens mij bestaat zo'n ding maar uit drie compomenten:
1) aan/uit schakelaar;
2) startcondenstator;
3) grote electromotor.

Suggesties zijn meer dan welkom.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: Oude Mazzer maler kortsluiting...

6
LS,
Ik heb die Mazzer uit elkaar gehaald. Kon het toch niet laten....
De spoel ziet er redelijk dood uit...Ik kan niet beoordelen of deze nog te revitaliseren is (ik hou van dat woord)... :D
Ik mis iemand in mijn omgeving met een echte electroachtergrond...niet zo'n prutser als ik.
Cheers, TY

Afbeelding
Let's gobblefunk

8
@3aan schreef:Dat kost tegenwoordig meer dan een complete nieuwe motor!
Ik heb het niet uitgezocht, maar ik kan me er levendig iets bij voorstellen. Heb zitten denken om eens een LTS of MTS electrotechniek te contacteren. Missschien zijn er leerlingen die -in het kader van leerproces- zo'n spoel kunnen/willen wikkelen.
Ik heb alleen geen ingangen.
Iemand?

Cheers, TY
Let's gobblefunk

9
Zal niet eenvoudig zijn, had ooit een speciaal motorreke (aggregaat) van een stoom gedreven iets, kan nu niet op de naam komen, er een nieuwe opzetten was iets van 400 gulden en de oude wikkelen het dubbele, die nieuwe had geen smoel, dus werd de oude gereviseerd, toen we eindelijk die man zover hadden dat het voor een vereniging was kregen we 5% korting, ik heb hem vriendelijk bedankt en gezegd dat dit niet nodig was, na een week opgehaald en hoefden toen "maar" 600 af te tikken. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.