Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

124
Kabouter schreef:Goed geschreven! Hier steek ik nog serieus wat van op zo op de vrijdagavond.

Nog wel een klein puntje, ik denk dat het vwb de L-cysteine 14.5 mg of ug per kg moet zijn?
mg idd, gecorrigeerd! :)
Bedankt!
bobbee schreef: Dus.
Dus?
cremalover schreef: Maar dit is niet de reden dat ik aan het bakken ben geslagen.
Ik ben broodliefhebber en vind de sponzen die je in Nederland kunt kopen gewoon niet lekker.
Dat is uiteraard de beste (en m.i. enige valide) reden! Die bolletjes op je foto zien er, net als de rest, ook super uit!

Volgens mij is dat de gezonde drijfveer voor al dit soort hobbies en heeft het de bangmakerij over ingrediënten niet nodig.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

128
cremalover schreef:
mutsje schreef:Mijn 'Sjakie' is inmiddels goed aan het groeien. Nu nog een goed recept voor een zuurdesembrood. En vooral hoeveel zuurdesempap erbij moet :) dat mis ik in de meeste recepten namelijk. Iemand leuk recept?
Pleur eens wat bij mekaar en kijk wat het oplevert.
Zie je gelijk de verschillen.
Ik ben nietvan de recepten.Ik hou wel de hydr. bij zodat ik kan zien wat dat met het brood doet.
Maar hierbij zit ik tussen de 65 en 80 procent.

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

129
cremalover schreef:
cremalover schreef:
mutsje schreef:Mijn 'Sjakie' is inmiddels goed aan het groeien. Nu nog een goed recept voor een zuurdesembrood. En vooral hoeveel zuurdesempap erbij moet :) dat mis ik in de meeste recepten namelijk. Iemand leuk recept?
Pleur eens wat bij mekaar en kijk wat het oplevert.
Zie je gelijk de verschillen.
Ik ben nietvan de recepten.Ik hou wel de hydr. bij zodat ik kan zien wat dat met het brood doet.
Maar hierbij zit ik tussen de 65 en 80 procent.
Waar heb je het over? Zoveel % van Wat en Waarmee?!

Ik ben ook wel benieuwd en kan ook geen gedachten lezen! ;-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

130
cremalover schreef:Pleur eens wat bij mekaar en kijk wat het oplevert.
Je foto's en filmpjes bewijzen dat het jou heel goed afgaat en zo deed ik het 36 jaar geleden ook. Eerst op een zoldertje, daarna in een groot huis waar iedereen op zijn tijd de beurt had om een stuk of vijf broden te bakken voor de hele groep (yoghurt maakten we ook zelf, haalden in grote fietstassen emmers melk recht uit de koe vanaf het weiland in de buurt) maar vandaag de dag komt daar zoals ik het nu beleef heel wat meer bij kijken. Er is ook meer voor te koop en dat is dan weer goed voor de economie.
brood01-L1020788-05-december-2016.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino