Re: Pavoni / Rocket model met drukmeter op de E61

3
Het lijkt me leuk om ook zoiets eens te proberen, inderdaad lmooi om dan te kijken hoe de druk verschilt van hetgeen de andere meter aangeeft. Mijn Rocket is door Peter van kafko uitgerust met dubbele OPV dus ik kan ook daadwerkelijk schakelen tussen twee druk-standen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Oh verdraaid ik heb twee van die portfilters met drukmeter liggen natuurlijk, maar zo'n kleintje op de zetgroep is wel extra chic. In feite kan men niet meer zonder zodra men eenmaal heeft gezien dat een ander het heeft.

En het is toch wat anders of de bedrukking wordt gemeten tegen een blindfilter met gaatje naar een manobemetering of dat er intussen daadwerkelijk koffie wordt gezet.
portafilters-manometer01-IMG_4304-03-december-2016.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
Goedenavond!

Weet iemand wat voor schroefdraad er aan de onderkant van een E-61 portafilter zit? Of zijn de uitloopjes misschien niet demontabel?

Bij mijn AEG espressomachine heb ik een portafilter waar de uitloopjes opgeschroefd kunnen worden.
Dit is met 3/8" draad.

Ik ben van plan om voor 2 tientjes een manometer te bestellen om zetdruk te meten. Kan dat met onderstaande manometer? Zo ja, kan dit ook werken op een toekomstige E-61 machine?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

https://www.onderdelenwinkel.nl/drukmet ... 8-0-16-bar" onclick="window.open(this.href);return false;

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016120 ... 1814aa.png[/img]
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2