Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

334
bobbee schreef:
@3aan schreef:Ben je nu de . . . . . kwijt?
Zou fijn zijn als je eerst het vorige raadsel uitlegt voordat je weer met een vage nieuwe komt.
Afbeelding

Wie had het over een molen Wateringen? Jij! Molenaar Blom of Bom? BOM dus!!
Wie begrijpt er een simpel bijna cryptisch regeltje niet? Juist . . .!

Waarom? ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

335
@3aan schreef:Wie had het over een molen Wateringen? Jij! Molenaar Blom of Bom? BOM dus!! Wie begrijpt er een simpel bijna cryptisch regeltje niet? Juist . . .! Waarom? ;)
Ik begrijp er geen hol van, en intussen jagen we achter een paar raadsels aan terwijl we ook interessante feiten over broodbakken kunnen uitwisselen.

Ik schrijf ook weleens expres een woord verkeerd in de hoop dat iemand struikelt maar op een gegeven moment moeten we gewoon doorlopen misschien. Tenzij het enorm geestig is maar dit gaat volgens mij helemaal nergens over...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

336
fransg schreef:
@3aan schreef:Wie had het over een molen Wateringen? Jij! Molenaar Blom of Bom? BOM dus!! Wie begrijpt er een simpel bijna cryptisch regeltje niet? Juist . . .! Waarom? ;)
Ik begrijp er geen hol van, en intussen jagen we achter een paar raadsels aan terwijl we ook interessante feiten over broodbakken kunnen uitwisselen.

Ik schrijf ook weleens expres een woord verkeerd in de hoop dat iemand struikelt maar op een gegeven moment moeten we gewoon doorlopen misschien. Tenzij het enorm geestig is maar dit gaat volgens mij helemaal nergens over...
Ach Frans, ik hoop dat je, je "kluts" weer snel kan gebruiken. ;)

Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

337
Zo mijn dagelijks brood staat op de verwarming te rijzen, al enige dagen geen zin om de houtkachel aan te steken. Anders stond daar een krukje voor met het broodbakblik erop zodat die van de warmte van de kachel kan genieten. Straks weer inschieten en afbakken. Morgen genoeg brood. Ook mijn zuurdesem kweek is weer aan de groeistuipen bezig dus binnenkort maar eens zien hoe ik dat over meerdere dagen kan verwerken tot een brood. Moet het in de avonduren doen.. als iemand hints,tips etc heeft hoor ik het graag. Heb al begrepen dat het in de koelkast langzamer rijst maar alle zuren er dan ook uit gaan.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

338
fransg schreef:ja, dat is een verstandige inbreng Pti, want we komen zo toch niet verder als @3aan zichzelf slechts herhaalt in drie hoofletters met steeds meer spatiën.

http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=art ... id=M065117" onclick="window.open(this.href);return false;

"spatiën" wordt in Nederland niet gebezigd, vindt een oorsprong in een omschrijving / verhandeling over de boekdrukkunst.

339
mutsje schreef:Heb al begrepen dat het in de koelkast langzamer rijst maar alle zuren er dan ook uit gaan.
Een van de recepten die ik wilde doen heeft als voordeel dat het deeg de hele nacht in de koelkast gaat, schijnt prima te kunnen. De desem doe ik al regelmatig in de koelkast omdat het anders niet bij te houden is zo hard als het rijst, dan weer gevoerd moet worden want die desem krijgt ook trek natuurlijk, het is een soort hardloopverslaafde sporter die maar door kan eten als je hem z'n gang laat gaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

340
fransg schreef:
mutsje schreef:Heb al begrepen dat het in de koelkast langzamer rijst maar alle zuren er dan ook uit gaan.
Een van de recepten die ik wilde doen heeft als voordeel dat het deeg de hele nacht in de koelkast gaat, schijnt prima te kunnen. De desem doe ik al regelmatig in de koelkast omdat het anders niet bij te houden is zo hard als het rijst, dan weer gevoerd moet worden want die desem krijgt ook trek natuurlijk, het is een soort hardloopverslaafde sporter die maar door kan eten als je hem z'n gang laat gaan.
Je kunt ook dagen voeren overslaan hoor. Doe ik ook en dan wordt die 'inactief' geef em weer wat doping en gaat weer als de brandweer. Morgenochtend maar eens voorbereiding doen als ik zin heb. Moet ook 2 kids happy houden en naar school brengen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven