Re: Upgrade

41
kraaijcheck schreef:Hoe groot is het verschil tussen de 65e en de 75e?
75E:
BURRS
Typeflat Diameter 75 mm material hardened steel
(optional titanium)
DOSER
DisplayYes contadosiYes intervallo timer from 0,5 to 35 sec
ENGINE
Tractiondirect rpm 1400 rpm power consumption800 watt power supplysingle phase

65E
BURRS
Type flat diameter 65 mm. material hardened steel
DOSER
Display yes dosing counter yes timer interval from 1 to 20 sec
ENGINE
traction direct number of rounds 1290 rpm power consumption 500 watt feeding single phase

Wanneer je die andere schijven erin wil die in de 75E passen, die gaan niet in de 65E passen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

42
Zoals misschien al bleek zeggen dit soort specs mij dus niet heel veel. Ben vooral benieuwd naar ervaringen. Gelden b.v. eerder genoemde voordelen van de e75 zoals retentie, vormgeving, gebruiksvriendelijkheid, prijs/kwaliteit verhouding ook voor de 65e?

43
kraaijcheck schreef:Gelden b.v. eerder genoemde voordelen van de e75 zoals retentie, vormgeving, gebruiksvriendelijkheid, prijs/kwaliteit verhouding ook voor de 65e?
1) Ik zou zeggen ga die ervaringen opdoen waar je maar kunt! Die dingen kun je zelf het beste bepalen. Je wil geen objectieve criteria vergelijken maar subjectieve ervaring en oordelen vergelijken, dat kan het meest betrouwbaar als je die zelf hebt en moeilijk is het niet die ervaringen op te gaan doen.

2) ik zie dat je E75 en 65E noemt, die E zwiert van de ene kant van het getal naar het andere maar het is 65E en 75E:
Schermafbeelding 2016-12-14 om 20.37.06.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

44
@Frans: Meen me te herinneren dat Dennis voor de Monolith juist geen 'red speed' schijven meer gebruikt. Zouden problemen mee zijn. Check wel even...

Ik zou de Fiorenzato ook lekker laten staan. Met een Compak E8 of Olympus zit je echt beter. En wil je geen retentie dan heeft Bobbee een Tidaka te koop met 68 mm conisch. Of uitkijken naar een goede MK K30. Weet zo even niet hoe die qua retentie zit maar zal ook wel een half shot zijn.

En Bobbee heeft wel een punt: Boontjes zijn de belangrijkse variabele.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

45
bvds schreef:@Frans: Meen me te herinneren dat Dennis voor de Monolith juist geen 'red speed' schijven meer gebruikt. Zouden problemen mee zijn. Check wel even...
#359: by idrinkjetfuel » Sep 13, 2016, 9:52 pm

I received an email from Denis last night letting me know that my Monolith would be tested today with a test report to follow. Great news indeed! But then the bad. The Red Speed burrs I requested would not be included. He has been having quality issues with them with a near 30% rejection rate. He has essentially run out of acceptable Red Speeds and will not be offering them in the future for this reason :( I am more than happy to be receiving my Monolith with the tool steel burrs; can hardly wait. In lieu of the Red Speeds, I have opted for one of his beautiful handmade tampers with ebony wood to match the wood cap for my grinder. I am certain that the tool steel burrs will provide many years of flawless performance in the future 8)
#361: by idrinkjetfuel » Sep 13, 2016, 10:09 pm

He did not indicate the specific issue with the Red Speeds which I believe are made by Compak.
#366: by AndreG » Sep 15, 2016, 6:21 pm

My conical with Red Speed Burrs just came in! I could repeat the satisfaction like the others but in my case I would like to mention the way Denis packs the Monolith is incredible. All the separate parts are extremely well protected to withstand impact from trucking shipping. Mine is impeccable, the weight surprised me, the finish is outstanding. I found the standard burrs in the shipping box. There were no customs charges. I have been reading all the posts of the grinders for the last three years. I am ecstatic of Denis work. Yes, I would do business again.

46
Iemand zou hebben gehoord dat er onbekende problemen waren en de volgende was er dolenthousiast over.

Komt bij dat dezelfde schrijven in een radicaal andere maler verschillend kunnen functioneren.

Ik heb er geen klachten over maak ik geloof dat de topic starter een veel goedkopere maler beoogt die het ook heel redelijk doet.

47
fransg schreef:Iemand zou hebben gehoord dat er onbekende problemen waren en de volgende was er dolenthousiast over.

Komt bij dat dezelfde schrijven in een radicaal andere maler verschillend kunnen functioneren.

Ik heb er geen klachten over maak ik geloof dat de topic starter een veel goedkopere maler beoogt die het ook heel redelijk doet.
Nee ik ben best bereid 1000-1250 euro uit te geven aan een maler mits deze ook veel beter presteerd dan een maler van 700 euro. Het feit dat ik vraag of de 75e zijn meerprijs waard is tov van de 65e maakt niet dat ik een "goedkopere maler" beoog. Ik ben erg voor prijs/kwaliteit verhouding.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

49
kraaijcheck schreef:ik ben best bereid 1000-1250 euro uit te geven aan een maler mits deze ook veel beter presteert dan een maler van 700 euro.
'Veel beter' hangt dus ook af van jouzelf, zoals Bobbee aan aangeeft.

Als je goedkope tinnefbonen koopt en een schep suiker in je koffie doet, om maar wat te roepen, dan hoef je niet op zoek naar een topmaler.

Ik heb al vaker gezien dat een beginner een hoop merknamen en types in de hoge hoed gooit en reacties / adviezen vraagt maar doorgaans levert zoiets heel weinig op indien de persoon zelf niet actief op onderzoek gaat, her en der machines bekijkt, daarmee wat doet en daarvan verslag doet. Wat merken en types roepen en kijken wat er gebeurt in de reacties en discussies, daar af en toe "maar ik hoorde dat zus en zo ook wat is?" aan toevoegen heeft geen nut als je niet zelf uit de stoel komt en op je doel afgaat.

50
Juist. Het is een ontdekkingsreis. En als je al een brewtus hebt en quamar maler en niet weet waar je het waarom moet zoeken dan ben je nog niet begonnen aan de reis.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!