Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

521
Mja ik woon in Leiden dus kaufland is beetje ver weg zeg maar. Maar ekoplaza en nog een andere biowinkel zijn wel in de stad hier. Ook ben ik benieuwd naar Kabouter zijn resultaat met het meel van de molen hier in Leiden. En misschien kan hij ook melden wat het daar per kg kost. Geen idee of het biologisch is.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

523
bobbee schreef:OK! Ik ben benieuwd. Het loont voor 1,65 per kg niet. Ik koop gemalen rogge biologische voor 1,39 per kg in Duitsland bij Kaufland. Dat is voor mij makkelijk te doen. Ongeveer 20min rijden.
Het zelf doen is natuurlijk een meerwaarde, die gemalen "biologische" rogge kost hier rond de €2,50 per kilo, tarwe ook €1,85 ja daar ondersteun je de molen mee!? Is slecht voor m'n *buidel.

*[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016121 ... ad3bfc.jpg[/img]
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

526
@3aan schreef:
mutsje schreef:Ik zie er maar gewoon van af. Komt ooit misschien wel. Voorlopig staat er weer een zuurdesembrood in bakblik deze keer te rijzen boven op de giotto :)
Kijk maar uit dat het niet uitdroogt!
Is supervochtig :) dus dat gaat meevallen hoor. Kan het met de handen niet aanpakken dus heb zo'n plastic ding gebruikt.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

527
bobbee schreef:Nee dat is voor jou niet te doen. Maar het was min eigen overweging wel of niet malen. Duitsland is erg goedkoop met meel. Dat ga je niet redden met de Nederlandse prijzen.
Voor het echt goede meel moet je in Belgiue zijn.
Veel Frans Bio meel daar te koop.

Ik haal veel bij de DE Markt.Kaufland ook wel.Maar ook veel in Belgie.

http://www.bakkerswereld.nl/dossiers/ar ... d-10117987" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door cremalover op zo 18 dec 2016, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

530
cremalover schreef:Maar valt me op dat er nog geen andere "pleur wat bie mekaar een kieke wa er uut kump"bakkers zijn hier.
Dat vinnik het leukste aan bakken.
Geen stramien van recepten van iemand anders.
Daar heb je wel gelijk in ik volg hoofdzakelijk recepten omdat ik nog maar 3 weken met zuurdesem bezig ben. Voor andere zaken met gewoon meel/gist/water ken ik de verhoudingen zo ondertussen uit mijn hoofd en donder er tijdens mengen water of meel bij zoals het mij uitkomt.