Beste allemaal,
vele fora afgezocht en al veel gelezen maar toch graag jullie mening:
Wat zoek ik:
een stand-alone (eventueel extra aansluitbaar op het waternet)
dubbel boiler
rotatiepomp
PID.
Waarvoor moet het dienen:
thuisgebruik
vernissages.
Ik zie 3 mogelijkheden:
Dalla Corte mini ( € 3310)
ECM E 84274 ( € 2249)
Quickmill New Vetrano 28/995 ( € 2449)
of zie ik nog mogelijkheden over het hoofd?
Mijn bedoeling is uiteindelijk ook de koffie zelf te branden,
daarvoor had ik de Arc Roaster - 700G Coffee Roaster op het oog.
Ik heb een (uitgebreide) barista basisopleiding gekregen.
Graag jullie mening,
veel dank
Re: Zoektocht naar "de" halfautomaat
2Waarom een dual boiler? En waarom een PID?Cantala schreef:Wat zoek ik:
dubbel boiler
rotatiepomp
PID
Je geeft weinig informatie over hoe je tot deze modellen bent gekomen en waar je die aangeboden ziet voor deze prijzen:
Cantala schreef:Ik zie 3 mogelijkheden:
Dalla Corte mini ( € 3310)
ECM E 84274 ( € 2249)
Quickmill New Vetrano 28/995 ( € 2449)
Ik denk het wel maar je vertelt alleen dat je heel veel hebt gelezen maar niet wat je waar hebt gelezen.Cantala schreef:of zie ik nog mogelijkheden over het hoofd?
Waar, van wie, wat bedoel je met "uitgebreid"?Cantala schreef:Ik heb een (uitgebreide) barista basisopleiding gekregen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Ik mis wat machines, de linea mini, vesuvius, rocket r58 om maar enkele te noemen.
4En dan hebben we de machines met hefboomgroep nog niet eens in het vizier gehad.
Of een mooie gerestaureerde vintage machine uit de jaren zestig die bij vernissages een unieke en onvergetelijke blikvanger is.
Of een mooie gerestaureerde vintage machine uit de jaren zestig die bij vernissages een unieke en onvergetelijke blikvanger is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5De nieuwste toeters, bellen en beschikbare technieken zijn inderdaad absoluut niet nodig om een goede espresso te zetten, het resulteert vooral in een dure waterkoker. Maar het is maar net wat je wensen zijn, nog veel belangrijker zijn goede bonen en een goede maler, dan kun je samen met een matige machine nog steeds onwijs goede koffie zetten.
Er is tegenwoordig al een espresso machine die eigenlijk meer een computer is (de decent). En als je een gadget freak bent kan ik mij voorstellen dat dat je meer trekt dan een klassiekers.
Nu weet ik niet wat vernissages betekend, maar als je echt een werkplaats zoekt zou ik zo min mogelijk afhankelijk willen zijn van techniek.
Er is tegenwoordig al een espresso machine die eigenlijk meer een computer is (de decent). En als je een gadget freak bent kan ik mij voorstellen dat dat je meer trekt dan een klassiekers.
Nu weet ik niet wat vernissages betekend, maar als je echt een werkplaats zoekt zou ik zo min mogelijk afhankelijk willen zijn van techniek.
6Vernis sage, je kunst ten toon stellen aan een hele rits vreemde snuiters, die veelal een drankje of vele versnaperingen tot zich nemen om zo vooral zichzelf weer eens in de picture te zetten en hopelijk voldoende onder invloed raken om de buidel te trekken.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
7Zoals ik had verwacht geen absolute do's of dont's in de reacties.
Pti, ik ga de machines door jou vermeld ook nog eens bekijken.
Nog twee vragen:
vaak blijven de Dalla Cortes als het "nec plus ultra" opduiken,
is dat ook jullie mening?
En rechtvaardigt dit zijn prijs die een stevig stuk hoger ligt dan de rest?
Veel dank
Pti, ik ga de machines door jou vermeld ook nog eens bekijken.
Nog twee vragen:
vaak blijven de Dalla Cortes als het "nec plus ultra" opduiken,
Veel dank
8Mooi compact ding, slim idee van de kleine boiler voor het zetwater, iets wat de Sanremo Opera ook doet. Van binnen ongeveer dezelfde onderdelen als iedere machine heeft. Als je van de vorm houdt, goeie zet, ook als je er de goeie dealer / service bij hebt.Cantala schreef:vaak blijven de Dalla Cortes als het "nec plus ultra" opduiken,
http://www.home-barista.com/reviews/dal ... 25-10.html
9De DC mini is mooi maar erg prijzig, met bijvoorbeeld een strega kun je ook mooie espressos zetten. Ook komt een londinium in het vizier met zulke prijzen als van de DC.
Welke je kiest kun je echt alleen zelf bepalen, vaak helpt het om ze ergens te bekijken en liefst proberen. Dat zou ik wel doen met zulke bedragen...
Welke je kiest kun je echt alleen zelf bepalen, vaak helpt het om ze ergens te bekijken en liefst proberen. Dat zou ik wel doen met zulke bedragen...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
10Als je bekentd maakt in welke regio of stad je woont, kunnen anderen die niet te ver bij je vandaan zitten je uitnodigen om eens hun machine te proberen. Mocht je in de omgeving van Amsterdam zijn, dan ben je welkom, bijvoorbeeld.