Quickmill lekkage

1
Voor een vriend heb ik het thermoblock van een Quickmill 3035 vervangen omdat de machine niet meer warm werd (lag echt aan blok, met andere thermostaat werkte het niet en met vervangend blok uit een oude 820 werkte het wel).
Vervelend is alleen dat hij nu (een beetje) lekt bij de uitgang van het thermoblock, bij de koppeling met het stoompijpje. Voor zover ik kan zien hoort daar geen ringetje tussen. Ik heb al wat pfte-tape geprobeerd maar helaas nog geen succes. Iemand enig idee? Het is een nieuw blok.
Canters Coffee

Re: Quickmill lekkage

6
De stoomkraan is met een L-vormig profiel bevestigd aan de zetgroep. Het inbusboutje waarmee dit vast zit losmaken zodat de stoomkraan vrij kan bewegen. Vervolgens de koppeling aantrekken.
Tot slot het L-profiel met daarop de stoomkraan vastzetten.

Re: Quickmill lekkage

7
Volgens mij is het voor toekomstige lezers en anderen die deze machine niet bij de hand hebben wel degelijk informatief als hier de plaatjes bij worden geplaatst. Zo moeilijk kan dat niet zijn toch vandaag de dag?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Quickmill lekkage

8
HanR schreef:De stoomkraan is met een L-vormig profiel bevestigd aan de zetgroep. Het inbusboutje waarmee dit vast zit losmaken zodat de stoomkraan vrij kan bewegen. Vervolgens de koppeling aantrekken.
Tot slot het L-profiel met daarop de stoomkraan vastzetten.
Dit is precies de procedure die ik gevolgd heb. Helaas toch lekkerij..
Het viel me wel op dat er groene aanslag op de aansluitingen van het thermoblok zat. Misschien toch geen nieuwe?
Canters Coffee