ECM Giotto geeft geen stoom

1
Hallo,

Ik heb al weer 15 jaar een ECM Giotto. Altijd goed zelf schoongehouden en van tijd tot tijd onderhoud laten plegen. Sinds een paar dagen komt er geen stoom meer uit het stoompijpje. Ik heb natuurlijk even gecontroleerd of het stoomtipje niet vervuild is maar dat is niet zo.
Weet iemand welke stappen ik zelf kan zetten om het probleem op te lossen? Of is dit iets voor een echte technicus?
Alvast dank,
Epi

Re: ECM Giotto geeft geen stoom

2
epidrost schreef:Ik heb al weer 15 jaar een ECM Giotto. Altijd goed zelf schoongehouden
Wat bedoel je exact met 'schoongehouden'?

Wat voor waterfilter gebruik je precies, bijvoorbeeld?
epidrost schreef:Sinds een paar dagen komt er geen stoom meer uit het stoompijpje.
En verder werkt de machine naar behoren, zoals normaal, er is dus wel druk in de boiler?

Heb je de stoomtip er al af gehaald?

Het stoompijpje eraf gehaald en geïnspecteerd op kalkaanslag?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
Het spijt me maar als je geen (of uiterst summier) antwoord geeft op de vragen dan weet je veel meer dan ik alleen heb je geen zin om iets te vertellen terwijl je wel graag advies wil.

"Dokter ik heb geen zin om te vertellen wat me mankeert, ik wil alleen graag even een recept waardoor het overgaat, dank u"

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Was me niet bewust van te summiere informatie. wilde juist de vraag helder en simpel houden.
Ik heb van Peter (Alleborgh/Kafko) alle informatie gekregen over het onderhoud van de machine en doe dat elke 4 weken. heb daarnaast 3 jaar geleden de machine bij Alleborgh laten nakijken. Zoals gezegd doet de machine het al 15 jaar zonder problemen. Ik hoopte dat er misschien iets simpels is dat ik zelf kan oplossen.

8
Heeft je boiler wel druk (wat zegt je drukmeter)? Is je water gefilterd en heb je in die 15 jaar altijd gefilterd water gebruikt? Dat zijn 2 belangrijke vragen waar we antwoorden op nodig hebben om de ernst van de situatie in te kunnen schatten.

Tevens staat je topic nu in het subforum voor hefboom- / lever apparaten in plaats van bij de semi-automaten.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer