Re: gaaggia titanium lekt

2
Ik denk dat je het beste even kunt zoeken (Google) naar een reparateur voor deze volautomaat.
Er zijn diverse gerenommeerde firma's die hier vaker op het forum worden genoemd - maar afstand kan ook belangrijk zijn voor je, dus ff geen idee wie aan te bevelen.

4
Op dit moment staan er 2 op marktplaats - volgens de advertenties pas nagekeken / onderhouden. 140 en 175 euro.
Dat betekent voor mij dat het onderhoud goedkoop moet zijn om het nog economisch waard te zijn. Al kunnen er natuurlijk andere overwegingen meespelen...

Rubinato komt in de zoekmachine naar boven voor reparaties aan deze machine, ook in een draadje van dit forum.
viewtopic.php?t=5950

Firma's als Kafko en Casa Barista kunnen ook vast wel wat betekenen. Al werken ze vaak aan halfautomaten, dit zullen ze best kunnen.
Als je het aandurft om het geval open te maken en te kijken wat er mis gaat -als installatiemonteur zal dat toch wel?- , dan zal je met logisch nadenken een heel eind kunnen komen vermoed ik. En dan is het meer de lol van het sleutelen!

En als je de bevindingen hier post (liefst met plaatjes) dan zal er vast wel meegedacht worden.

5
gerritvdl schreef:Hallo,
ik heb het idee dat er een klep in het ventiel zit wat niet afsluit.
ok. Dat gebeurt vaker. Meestal het gevolg van kalkafzetting. Oplossing is normaal gesproken ontkalken (voorzichtig, want je wil geen losse brokken kalk door de leidingen van je machine hebben, dat levert meer problemen op)
gerritvdl schreef:Als de zetgoep van het ventiel afschuift moet het ventiel dicht gaan.
? dat volg ik even niet. Beweegt de zetgroep?
Klinkt nog steeds als mogelijke kalkafzetting, mogelijk als teruggeslagen koffieprut in het ventiel. Loshalen, kijken en voorzichtig schoonmaken?