Re: Het grote broodbaktopic

1102
@3aan schreef:Dat die van jou er anders uitziet dan bij je vorige lijkt me logisch, je kom is dan ook ietsje groter, dus je kloppertje ook.
Neuh dat bedoel ik niet, bij de heavyduty zijn ze mooi rond, deze zijn aan de zijkant plat. Zal wel foto er van posten kan je het zien.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1109
fransg schreef:Mooi!
Dank je wel, jou broden en die van de anderen zijn grote inspiratie. Vrouw stond al met slabbertje erbij. Ze weet dondersgoed waarom de keukenmachine er staat. Binnenkort wil ik aan vlechtbrood beginnen, dat is toch lastiger dan het eruit ziet denk ik. Zeker nu ik het inschieten onder de knie heb moet een vlechtbrood er netjes ingeschoten kunnen worden.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1110
Tarwemeel met lijnzaad, zonnebloempitten, roggevlokken, haver, gerst en speltvlokken. En een lading roggedesem uiteraard! Tarwemeel gebruikt omdat volkoren met zoveel zaden en pitten waarschijnlijk nauwelijks omhoog komt, maar het is wel een gezond brood. Tarwemeel leek mij dus safer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!