Re: maalschijven mini mazzer

12
bobbee schreef:Bij mazzer staat de naam mazzer erop. Mazzer maakt zelf de schijven in hun eigen fabriek en zijn echt hoogwaardig qua kwaliteit en met name toleranties.
Heb op hun website indd ook aan het kijken geweest. Je hebt dan voor de super jolly keuze uit 4 schijven. Waarvan twee titanium.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

13
Hardere materialen en coatings zijn vooral bedoeld om de levensduur te verlengen, interessant dus voor horeca zodat de service interval groter wordt. Naar mijn ervaring geven gewone originele mazzerschijven van gereedschapsstaal exact hetzelfde resultaat in het kopje als de duurdere varianten.

Een ander merkbaar verschil is dat sommige coatings de statische electrischiteit verminderen en dus retentie iets terugbrengen door aankleven van maalsel te verminderen. Maar als je een mazzer hebt moet je sowieso nog steeds veel retentie weg malen voor een écht vers shot, dus dan is de vraag of je voor die 0,2gr 2x zoveel aan je maal schijven wilt besteden.

14
seels schreef:Hoe zie je of het echte mazzer schijven zijn? Bv bij van pommeren staat ook "maalschijven VOOR mazzer sj. en niet Mazzer supper jolly schijven.
Of zie/lees ik het fout?

"edit" effe gebeld met van pommeren, zijn dus ook de ricambi schijven die ze aanbieden.
Ja daar heb ik ze ook vandaan. Moet zeggen dat ze erg goed malen maar ben toch benieuwd naar het verschil met de originele als dat er is. Heb ook gezocht op de originele maar kon ze nergens vinden. Ook niet direct bij Mazzer. Voor nu maar even deze gebruiken en met de tijd eens de "echte".

15
Alle originele Mazzer schijven staan op onderstaande pagina. Compleet met artikelnummer.
http://www.mazzer.com/en/catalogue/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Om discussie te voorkomen heb ik zelf de 33M op voorraad. Voor de handel is de marge op niet originele schijven vele malen hoger dan op originele schijven.
Bij onduidelijkheid dus altijd even vooraf vragen wat je krijgt.

17
HanR schreef:Alle originele Mazzer schijven staan op onderstaande pagina. Compleet met artikelnummer.
http://www.mazzer.com/en/catalogue/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Om discussie te voorkomen heb ik zelf de 33M op voorraad. Voor de handel is de marge op niet originele schijven vele malen hoger dan op originele schijven.
Bij onduidelijkheid dus altijd even vooraf vragen wat je krijgt.
Wat kosten deze dan bij jou en waar is dat?

19
Hoi allemaal,

Hier even een terugkoppeling van mijn kant. Heb toch maar de "echte" mazzer jolly schijven besteld. Gister binnen, vandaag geplaatst. Wat meteen opvalt is dat ze er sowieso anders uit zien. Malen gaat veel sneller. Minder klompjes en veel crema. Koffie is echt voller van smaak. Absoluut aanrader om toch de originele te kopen. Heb nu alleen setje originele maalschijven van mini en cimbali schijven voor jolly liggen. Iemand?