Siropen

1
Wie van jullie gebruikt weleens siropen (zoals bijvoorbeeld die van Torani) bij de bereiding van koffie en anderssoortige creaties? Ik heb er eerlijk gezegd zelf geen ervaring mee.

Iemand tips, trucs, recepten of aanraders?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Siropen

3
Hoi Martijn,

ik ben bekend met de siropen van DE, Monin en Starbucks... Het is heel simpel. Je doet een beetje siroop in een glas, mok of... Daarna schuim je de melk op en doet die erop, dan ff roeren. Daarna 1,2 of 3 shots espresso. Dat moet je echt naar eigen smaak invullen. Hoeveel koffie smaak jezelf wilt. Het kan trouwens ook met warme chocomelk. (hazelnoot siroop en warme choco, mijn favoriet) Eigenlijk voor het echte resultaat heb je ook nog gourmet sauces in de smaken caramel, witte choco en pure choco. Daar teken je dan een figuurtje mee boven op het opgeklopte schuim wat je erop doet. Qua siropen vind ik er weinig verschil inzitten allen qua prijs. Maar de gourmet sauces, die maken echt de smaak. Maar dat is mijn ervaring. Heb nu via monin een site moninflavourclub.com daar vind je recepten met de siropen. Die moet ik nog uittesten....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht jij wat weten over die andere siroop ik houd me aanbevolen.

Prut