Hallo,
Ik heb een vraagje. Mijn QuickMill 820 lekt stoom als ik melk wil opschuimen. Eigenlijk heb ik de melkschuimer nog nooit gebruikt,maar sinds kort dus wel.
En het valt mij op dat als ik mijn espresso-shot maak alles goed gaat, maar als ik daarna het stoompijpje aanzet druppelt er langzaam water door de piston, en later lijkt er wel meer stoom uit de piston te komen dan uit het stoompijpje (beetje overdreven, maar flink wat stoom).
Het is dus niet mogelijk om eerst de stoom te maken als er al vers gemalen koffie in de piston zit, deze koffie is daarna niet meer bruikbaar.
Is dit normaal bij dit apparaat? En is het normaal dat het ruim 1 minuut duurt om melk voor 1 kop op te schuimen?
Op mijn werk hebben we een professionele Gaccia, hier duur het opschuimen van melk voor ±4 koppen nog geen 20 seconden. (werkt een domobar soortgelijk?).
Re: QuickMill 820 lekt stoom?
2Waarschijnlijk is het ventiel van je stoompijpje kapot. Als je stoompijp naar binnen is gedraaid sluit een ventiel het water/stoom naar het pijpje af. Als je het pijpje naar buiten draait moet water/stoom niet naar de zetgroep kunnen. Aangezien dit wel gebeurd is zeer waarschijnlijk dat ventiel stuk (komt vaak voor) Je kan bellen met de firma Euroquick die moeten je aan onderdelen kunnen helpen om dit op te lossen (mits je zelf wil sleutelen)
Een horeca machine kan je niet helemaal vergelijken met je Quick. De Quick heeft een aluminium blokje (zogenaamd thermoblock) met koperen leidingen erdoor als je stoomt dan pompt de pomp kleine stootje water door dit blok waardoor die zo heet worden dat ze als stoom naar buiten komen. Dit is geen erg krachtige stoom zoals die uit een boiler komt. Foto thermoblock: http://www.italiekoffie.nl/italiekoffie ... ysteem.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Een domobar heeft een 0.7 liter boiler (dus geen thermoblock) en stoomt inderdaad wel erg goed. Je moet deze echter wel eerst doorverwarmen voor hij kan stomen dit in tegenstelling tot een HX machine.
Meer info: viewtopic.php?f=22&t=480" onclick="window.open(this.href);return false;
Een horeca machine kan je niet helemaal vergelijken met je Quick. De Quick heeft een aluminium blokje (zogenaamd thermoblock) met koperen leidingen erdoor als je stoomt dan pompt de pomp kleine stootje water door dit blok waardoor die zo heet worden dat ze als stoom naar buiten komen. Dit is geen erg krachtige stoom zoals die uit een boiler komt. Foto thermoblock: http://www.italiekoffie.nl/italiekoffie ... ysteem.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Een domobar heeft een 0.7 liter boiler (dus geen thermoblock) en stoomt inderdaad wel erg goed. Je moet deze echter wel eerst doorverwarmen voor hij kan stomen dit in tegenstelling tot een HX machine.
Meer info: viewtopic.php?f=22&t=480" onclick="window.open(this.href);return false;
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s