Re: Compak K-10 Conic Fresh versus Mythos One

12
Dat is voor mij ook zo ongeveer de enige maler waarvoor ik weer zou gaan afwegen en singledosen.

Als je absoluut met een volle hopper wil blijven werken en naar vlakke schijven wil is de mythos een hele goede keuze. Maar als je geen horeca ambities hebt of ook maar het kleinste beetje zorgen maakt om de ruimte die hij in beslag zal nemen is een Olympus met myhtos schijven een keuze die mij veel logischer lijkt.
Hou je €600 over om de mooiste koffiebonen van te kopen, of vrouwlief te trakteren op iets moois zodat ze niets te mopperen heeft over wéér een nieuwe koffie uitgave.

Re: Compak K-10 Conic Fresh versus Mythos One

13
a3r schreef:Erik, klopt het dat het belangrijkste verschil in de barista versie het toerental is?
Waarom zou je deze kiezen?
Klopt van het toerental en juist dat lager toerental heeft een positief effect op smaak. Vandaar mijn voorkeur voor de Barista uitvoering. Nog wat lager schijnt nog net wat beter te zijn maar dan ga je richting een Monolith Flat waarbij je het toerental in kunt stellen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer