Enkele weken geleden werd de melkopschuimer ineens veel krachtiger, zo krachtig dat de melk er bijna uitgeblazen werd. Nou kan ik er zelf nog wel aardig goed opgeschuimde melk uithalen, maar het klopt niet natuurlijk. Daarnaast lukt mijn vrouw het voor geen meter meer, en das toch jammer. Hij moest toch voor een beurt, dus gelijk geadresseerd bij de partij die de beurt uitvoerde (Van Pommeren). Beurt gehad, Van Pommeren heeft hun werk gedaan, nog even besproken daar, hij heeft niets bijzonders gevonden maar merkte dat de druk iets te hoog was (tussen 1 en 1,5 bar) en had die teruggezet naar tussen 0,8 en 1,0 bar. Ook was de pomp op zijn einde en heeft die vervangen. Dacht prima, kijken of het gewerkt heeft.
Thuisgekomen deed het koffiegedeelte het weer als een zonnetje en hoorde duidelijk verschil in de pomp (rustiger), maar de melkopschuimer was helaas niet verholpen.. nog steeds hetzelfde. Ik heb het tuitje er al afgehaald, die was gewoon netjes, ook aan de bovenkant niks bijzonders. Had me ook verbaasd als het anders was, maak hem na ieder koffietje schoon.
Nou weet ik zelf niet genoeg van de binnenkant van de machine, ik kan Van Pommeren weer bellen (heb 3 maanden garantie), maar ik denk eerst hier eens vragen of jullie ideeen hebben wat het kan zijn. Van Pommeren is namelijk niet bepaald om de hoek en ze hadden niet direct een idee wat het anders was. Mijn gevoel is dat er te veel kracht uit de stoompijp komt. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn of hoe ik dit kan verhelpen? Of toch duidelijk verhaal, gewoon teruggaan?