Re: RE: Re: Nieuwe Rocket Espresso lijn 2017

32
MichigAlex schreef:Hier vind je trouwens mijn verhaal en ervaring met Kafko:

viewtopic.php?t=8470" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel goed beschreven en heel leuk! Ik was er nog niet aan toegekomen om te reageren. En wat een goede service bij Kafko! Bevalt hij nog steeds goed?
Zijn mooie machines van Rocket, ik ben ook nog steeds zeer tevreden.
Heel veel plezier ermee!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Re: Nieuwe Rocket Espresso lijn 2017

33
De machine bevalt me super, stukke beter dan het inbouwapparaat in de keuken.
Het is nog wel zoeken naar de juiste dosering. Ik gebruik bonen van fascino (grande alte en guitavita ofzo) ik krijg maar 15,5gr in standaard dubbel Rocket bakje met 5ct test. Is dat bij jullie ook? Temperatuur is ook nog een beetje zoeken hoe kort/lang ik moet flushen maar dat hoort er bij. Ik zet al lekkere bakjes hoor, maar er kan nog iets meer finesse in

Het is een mooi plaatje in de keuken en we zijn er heel blij mee
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

Re: RE: Re: Nieuwe Rocket Espresso lijn 2017

34
MichigAlex schreef:De machine bevalt me super, stukke beter dan het inbouwapparaat in de keuken.
Het is nog wel zoeken naar de juiste dosering. Ik gebruik bonen van fascino (grande alte en guitavita ofzo) ik krijg maar 15,5gr in standaard dubbel Rocket bakje met 5ct test. Is dat bij jullie ook? Temperatuur is ook nog een beetje zoeken hoe kort/lang ik moet flushen maar dat hoort er bij. Ik zet al lekkere bakjes hoor, maar er kan nog iets meer finesse in
Afbeelding

Het is een mooi plaatje in de keuken en we zijn er heel blij mee
Afbeelding
Klinkt heel normaal, deze voortgang. Gewoon lekker genieten van het hele leerproces. Dit is nu juist de leukste periode van de hele hobby inderdaad, het ontdekken.
Over de 15,5 gram in het filterbakje, dat klinkt wel als wat weinig maar zou ook wel kunnen door de donkerder gebrande bonen van fascino. Ik ken ook het filterbakje van rocket niet en hoe jij doseert (15,5 gram voor 2x 30ml of 15,5 gram voor 1x 31 gram. Ik noem maar wat) dus kan er niks van zeggen. Misschien is er iemand anders die ervaring heeft met het filterbakje die je verder kan helpen.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Nieuwe Rocket Espresso lijn 2017

35
MichigAlex schreef: ik krijg maar 15,5gr in standaard dubbel Rocket bakje met 5ct test. Is dat bij jullie ook?
Wanneer je lichter gebrande bonen gebruikt die fijner moeten worden gemalen, zul je merken dat er iets meer in past, maar stel dat je nu een 14g bakje gebruikt, waarom zou je daar 17 of 18g in willen doen, daar zijn 17g- en 18g-bakjes voor ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Nieuwe Rocket Espresso lijn 2017

36
Het is inderdaad een 14grams filterbakje van Rocket. Ik krijg er max 15.5 in om een minimale afdruk van de 5cent te krijgen. Ook prima idd en vrij logisch dat er niet veel meer in kan ik zet er dan 32grams espresso's mee in circa 25/30 sec.

Qua cooling flush lijkt niet veel nodig te zijn. Haast geen gesis gesputter als de machine bijvoorbeeld een uur aan staat. De PID Temp staat op 121 grd (0.9-1bar)

Leuk om alles weer opnieuw aan te moeten leren na een half jaartje zonder te hebben gezeten.
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

Re: RE: Nieuwe Rocket Espresso lijn 2017

38
MichigAlex schreef:Het is inderdaad een 14grams filterbakje van Rocket. Ik krijg er max 15.5 in om een minimale afdruk van de 5cent te krijgen. Ook prima idd en vrij logisch dat er niet veel meer in kan
Afbeelding
ik zet er dan 32grams espresso's mee in circa 25/30 sec.

Qua cooling flush lijkt niet veel nodig te zijn. Haast geen gesis gesputter als de machine bijvoorbeeld een uur aan staat. De PID Temp staat op 121 grd (0.9-1bar)

Leuk om alles weer opnieuw aan te moeten leren na een half jaartje zonder te hebben gezeten.
Afezet tegen de Bezzera Bz 10 die ik tot begin dit jaar had, vind ik de filterbakjes van mijn Cellini juist een verademing. Ze zijn ruimer, met name het 2 kopsbakje.
Met de maalfijnheid zit ik wel wat meer te varieren om het gewenste resultaat te krijgen. Dat wil bij mij nog wel eens resulteren in een te trage doorloop. Ik heb overigens een eureka mignon maler.

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Re: RE: Re: RE: Nieuwe Rocket Espresso lijn 2017

39
Joste schreef:
MichigAlex schreef:Het is inderdaad een 14grams filterbakje van Rocket. Ik krijg er max 15.5 in om een minimale afdruk van de 5cent te krijgen. Ook prima idd en vrij logisch dat er niet veel meer in kan
Afbeelding
ik zet er dan 32grams espresso's mee in circa 25/30 sec.

Afezet tegen de Bezzera Bz 10 die ik tot begin dit jaar had, vind ik de filterbakjes van mijn Cellini juist een verademing. Ze zijn ruimer, met name het 2 kopsbakje.
Met de maalfijnheid zit ik wel wat meer te varieren om het gewenste resultaat te krijgen. Dat wil bij mij nog wel eens resulteren in een te trage doorloop. Ik heb overigens een eureka mignon maler.

De BZ10 heeft idd een hele lage douche. Ik heb ook een bz10 gehad en de bz groep staat geen hoge dosering toe.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!