MichigAlex schreef:De machine bevalt me super, stukke beter dan het inbouwapparaat in de keuken.
Het is nog wel zoeken naar de juiste dosering. Ik gebruik bonen van fascino (grande alte en guitavita ofzo) ik krijg maar 15,5gr in standaard dubbel Rocket bakje met 5ct test. Is dat bij jullie ook? Temperatuur is ook nog een beetje zoeken hoe kort/lang ik moet flushen maar dat hoort er bij. Ik zet al lekkere bakjes hoor, maar er kan nog iets meer finesse in
Het is een mooi plaatje in de keuken en we zijn er heel blij mee
Klinkt heel normaal, deze voortgang. Gewoon lekker genieten van het hele leerproces. Dit is nu juist de leukste periode van de hele hobby inderdaad, het ontdekken.
Over de 15,5 gram in het filterbakje, dat klinkt wel als wat weinig maar zou ook wel kunnen door de donkerder gebrande bonen van fascino. Ik ken ook het filterbakje van rocket niet en hoe jij doseert (15,5 gram voor 2x 30ml of 15,5 gram voor 1x 31 gram. Ik noem maar wat) dus kan er niks van zeggen. Misschien is er iemand anders die ervaring heeft met het filterbakje die je verder kan helpen.