Re: [TKG] Baratza Sette

201
Er is een prijaanpassing gedaan om korting te kunnen geven bij meerdere stuks, prijs is nu 330 ex BTW, incl. 399+ dan beter voor een nieuwe verbeterde versie gaan, denk dat die eerst behoorlijk reactie kreeg,, je ziet dergelijk prijsaanpassingen ook regelmatig op MP!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

204
(je had gemaild, maar je adres was niet correct voor een reply)

Hey Bas,

De Sette bevalt hier goed. Ik heb de W versie en die doet het tot nu toe prima. Ik heb veel malers gehad en deze maler doet het voor espresso perfect, heel mooi luchtig maalsel en heel consistent/voorspelbaar.
Daarentegen voor filterkoffie geheel ongeschikt, helaas. Ook de speciale coarse burrset is wat mij betreft een flop. Dat snap ik echt niet, gezien ze er aanvankelijk al mee adverteerden, maar dan later ook nog een speciale schijf voor laten maken en wederom mee adverteren.

De W versie doet bij mij wat er geadverteerd is, netjes malen op gewicht. Momenteel is er wel een offset ingekomen van 0,4gram..wat ik ook instel qua gewicht, ik kreeg 0,4gram minder eruit (maar offset is instelbaar en dus oplosbaar).
En zeg 1 op de 50x maalt hij ineens maar 15 gram ipv 17,5, zonder herleidbaar probleem/gedachte. Maar goed, de andere 49x is die dusdanig fijn, dat ik het prima vind.

Als jij de timer versie neemt, dan kom je het enige probleem (voor espresso) die ik hierboven opmerk, niet eens tegen en schat ik zo in dat je er erg blij mee gaat zijn :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

206
Apart dat hij zo voor slow tegen valt. Ook met de BG burr. Meen gelezen te hebben dat die op HB juist wel goed uit de verf kwam. Lees dat de AP burrs relatief veel fines geven. Barataza zelf schrijft dat je juist niet richting grof moet bij dicht slippen maar juist richting fijn, anders neemt het aandeel fines procentueel toe...

https://www.baratza.com/looks-can-be-de ... ette-burr/

Knap staaltje omdenken :roll:
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

208
Erik82 schreef:Klinkt meer als een slecht advies om je eigen tekortkomingen proberen te verdoezelen.
Dat. Ik wil nog even oude bonen door de coarse burrs draaien om hem verder in te slijten, maar de kwaliteit is vooralsnog echt beroerd. De hoeveelheid fines is extreem en maakt elke pourover volledig kansloos. De lokale brander heeft vast nog wel 2 kilo oude bonen die ik even in batches ga vermalen. Dan ligt het ook niet meer daar aan in ieder geval.

209
En dan te bedenken dat mijn simpele Lido 2 echt geweldig maalsel gaf voor slow. Gelijke doorlooptijd van begin tot eind en aan het einde van de brew geen laag fines bovenop het bed van koffiemaalsel. Als ik dit zo hoor ben je veel beter en goedkoper af met een handmaler.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

210
Erik82 schreef:En dan te bedenken dat mijn simpele Lido 2 echt geweldig maalsel gaf voor slow. Gelijke doorlooptijd van begin tot eind en aan het einde van de brew geen laag fines bovenop het bed van koffiemaalsel. Als ik dit zo hoor ben je veel beter en goedkoper af met een handmaler.
Voor filter is dat ook precies wat ik van plan ben. Voor espresso doet de Sette het geheel naar wens :)