Re: Spetterkoning

61
Raar maar waar, op de Strietman is de Granda Alta veel minder zuur dan bij Alwin. D.w.z. nog wel fris maar zonder dat scherpe randje. Zowel met een 9-6-3 bar shot als met 7 bar vlak shot. Temperatuur 90 graden. Koffie is ook veel romiger. Best lekkere koffie om eerlijk te zijn.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

63
Eerste shot met een 17gr LM strada bakje
Afbeelding
spetterkoning af denk ik. 17gr in, 36 uit in 27 sec. Extractie met naked was netjes zonder spuiters en mooi evenredig verdeeld. Lekker bakje!

Afbeelding
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

64
Frans ik moet je nog gelijk geven dat er druk op de bonen moet blijven tijdens het malen. Afgelopen week paar keer tamper vergeten in te zetten doordat de hopper is binnengekomen. Deze extracties waren teleurstellend. Zowel met bonen als met tamper gaat het prima!

Hieronder nog wat foto's van de kunststof (foodgrade) hopper en dosing funnel.

De tamperbase moet ik alleen nog iets anders aanmaken zodat het deksel nog dicht kan met bijvoorbeeld 22gr.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

65
Ziet er goed uit. Je bent goed bezig!
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

Re: RE: Re: Spetterkoning

68
MichigAlex schreef: Hieronder nog wat foto's van de kunststof (foodgrade) hopper en dosing funnel.
Mooi gemaakt die accesoires. Hoe heb je dat gedaan, of heb ik iets gemist?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!