Re: Mazzer MM/ZM

3
Grappig ding, had hem een tijd geleden al gezien. Met een prijs van 2800 euro zal hij erg goed moeten presteren wil men overstappen van een EK43.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

4
De designers van diverse fabrikanten kijken ook goed naar elkaar en het aanzicht van de verschillende 'nieuwe' malers is ongeveer hetzelfde. Ook Compak heeft een vergelijkbare 'snuit' op de nieuw aangekondigde malers.

En evenzo hebben malers als de Monolith en de EG-1 wel wat van elkaar weg.

Men lijkt op jacht te zijn naar dezelfde (volgens mij betrekkelijk kleine) klantenkring.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Erik82 schreef:Grappig ding, had hem een tijd geleden al gezien. Met een prijs van 2800 euro zal hij erg goed moeten presteren wil men overstappen van een EK43.
Absoluut waar, maar de digitale verstelling maken hem voor dat extra geld ook wel eenstuk gebruiksvriendelijker en breder inzetbaar dan de EK.

7
En een stuk storingsgevoeliger wat in een dergelijke setting niet wenselijk is. Als alles inderdaad werkt zoals Mazzer aangeeft dan hebben ze voor het eerst in jaren weer een toonaangevende maler. De Mazzers waren hard aan vernieuwing toe.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

Re: RE: Re: Mazzer MM/ZM

8
Pti schreef:
Erik82 schreef:Grappig ding, had hem een tijd geleden al gezien. Met een prijs van 2800 euro zal hij erg goed moeten presteren wil men overstappen van een EK43.
Absoluut waar, maar de digitale verstelling maken hem voor dat extra geld ook wel eenstuk gebruiksvriendelijker en breder inzetbaar dan de EK.
Daarentegen zullen de Puristen niet zoveel ophebben met al die tip-top-tippers en liever alleen een grote draai-verstel knop zien, er wordt toch veelvuldig aan Singledosing gedaan?!

Als ik de centen had om eraan uit te geven zou ik voor Compak 100 gaan, mooie machine om te verklooien naar een singledoser met slide.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: RE: Re: Mazzer MM/ZM

9
@3aan schreef:
Pti schreef:
Daarentegen zullen de Puristen niet zoveel ophebben met al die tip-top-tippers en liever alleen een grote draai-verstel knop zien, er wordt toch veelvuldig aan Singledosing gedaan?!

Als ik de centen had om eraan uit te geven zou ik voor Compak 100 gaan, mooie machine om te verklooien naar een singledoser met slide.
Staat in België een 100 te koop voor 1000 euro
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

10
Mijn 3 maanden lange ervaring met de R100 is dat die belachelijk veel retentie heeft en daardoor niet geschikt is voor singledosen. De R120 daarentegen is wel geschikt voor singledosen.

Het soort malers als de Mazzer ZM en MK EK43 worden alleen maar gebruikt om te singledosen en dan zie ik totaal geen voordeel voor de Mazzer ten opzichte van een bewezen EK43. Leuk speelgoed maar niet in een setting waarin storingen bakken met geld kosten want dan is eenvoudiger beter.