Hieronder een verhaaltje van mijn eerste kennismaking met de Mozzafiato, Enjoy
Vanochtend een bezoek gebracht aan Peter en Corina van der Weerd, oftewel Kafko.
Het was een mooi ritje vanuit Roosendaal, maar afstand is maar relatief
Door de vele goede verhalen die ik over Peter gelezen heb, zei m’n gevoel dat ik de machine daar het beste kon halen.
Peter was eerste instantie wat huiverig om een machine te bestellen uit de nieuwe lijn, maar ik kon hem gelukkig overhalen.
Eenmaal aangekomen in het mooie Hoogersmilde werd ik warm ontvangen door Peter en Corina. In de kleine showroom stonden zowel de nieuwe Giotto’s als de Mozzafiato’s te shinen. Peter had er toch voor gekozen om er meer te laten komen, omdat hij ze ook erg mooi vindt.
Met een bakje koffie naar het werkplaatsje gelopen en daar stond een grote doos op mij te wachten om samen met Peter uit te pakken. Eenmaal op de werkbank heeft Peter alles nagelopen en hij vond zo 123 geen gekke dingen. Peter heeft alleen de druksensor van de hendel gesmeerd, want deze ging wat stroefjes. De kranen draaide soepeltjes en hoefden maar zacht dicht gedraaid te worden om dicht te zijn. Waar ik alleen niet op moet letten is dat de ‘R’ rechtop staat, want dan moet de kraan te hard aangedraaid worden en dat is niet de bedoeling. Misschien dat ik de R nog iets kan draaien dat hij rechter staat. Wat Peter opviel, was de slang die aan de uitgang van de pomp zit. Bij vorige modellen was dit een plastic slang. Nu is dit een slang met rvs-mantel geworden. Als Peter de portafilter erin draait, blijft deze op 45 graden steken. Peter had afgelopen week al een belletje gekregen dat dit bij iemand ook al was. Er zat een ring van 8,5 mm in en Peter heeft deze vervangen door een ring van 8 mm. Nu draait de portafilter met een lichte kracht mooi naar de 90 graden.
Dan is het moment aangebroken van vullen en aansluiten van de machine en zo waar komt er leven in
Ik heb totaal geen spijt dat ik bijna 500 km heb gereden om m’n machine op te halen. Het was gewoon erg gezellig en interessant om de machine met Peter na te lopen. Ik zou het zo weer doen!!
Eenmaal thuis aangekomen alles nog een keer uitgepakt en een mooi plekje gegeven in de nieuwe koffiehoek. Ik heb de Mozzafiato aangesloten op een Wemo switch om lekker lui in bed het apparaat al aan te kunnen zetten
Al met al een zeer leuke dag en ik ga volgens mij veel plezier aan de machine beleven. Van een inbouwapparaat van AEG naar de Mozzafiato is een wereld van verschil. En vanaf nu kan het alleen maar beter worden. Om een lang verhaal af te sluiten nog wat afbeeldingen van vandaag.
Groeten Alex