Re: het grote

3
@3aan schreef:Dat is niet alleen bij jou zo . . . ;)

Even een bakkie maken is er dan niet bij, in de HoReCa hoeven ze die nooit te verstellen, die hebben geen last van het weer, wij zijn maar een stelletje tobbers.
Afbeelding
Precies of die koffie er nou in 5 of in 6 seconden doorheen gilt dat maakt natuurlijk niets uit. :mrgreen:

De ene maler heeft er wel meer last van dan de andere groot conisch in de regel het minste.

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

5
Wat dat betreft zou je over kunnen stappen op grote conische schijven. Die hebben veel minder last van een omslag in het weer en zijn veel stabieler dan platte schijven. Ik zal vanavond eens kijken hoeveel ik er van ga merken.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: het grote "vervloek je maler "topic.

9
Erik82 schreef:Wat dat betreft zou je over kunnen stappen op grote conische schijven. Die hebben veel minder last van een omslag in het weer en zijn veel stabieler dan platte schijven. Ik zal vanavond eens kijken hoeveel ik er van ga merken.
Ik heb er niks van gemerkt. Denk dat jij er ook niet heel veel van merkt. Wij zijn wat dat betreft met de Strietman in het het voordeel. Kwestie van intuïtief de druk met de hand een beetje aanpassen en zie daar een perfectie flow ;)

Zonder dollen, ik heb ook niet opgemerkt dat mijn drukmeter vandaag een duidelijk andere druk aangaf dan gisteren bij de gewenste flow...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: het grote

10
cremalover schreef:
bobbee schreef:Dan is het geen filtermaling.
Shotje met grove! maling.
Zit echt niet ver van filter af.

https://youtu.be/57dxacQWVQY" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog steeds niet best.
Uuuhhh als jij met zo'n maling filter zet dan hoef ik die niet de proeven ;)

Maar jij hebt toch net nieuwe maalschijven op je Major? Misschien is het niet zo zeer het weer dan wel de maagdelijkheid van je schijven. Kwestie van inwijden :D
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs