Gaggia Classic
1Ik ben stilaan aan het rondkijken naar een toekomstige vervanger voor onze oude Francis Francis X1. Ik wil een simpele machine met enkele boiler, want de melkopschuimer wordt nooit gebruikt. Ok, ik droom wel van iets als een Bezzera of Rocket, maar omwille van de hoge aanschafprijs zit dat er toch niet in. Het moet dus simpel, degelijk en met een goede prijs/kwaliteitsverhouding zijn. Op internet kom ik goede reviews tegen van deze Gaggia Classic, voor een goede €300. Een Quick Mill 820 zit op een €600 en een Rancilio Sylvia v5 vind ik voor €529, en een La Pavoni met hendelbediening voor een €500. Dus een vrij groot prijsverschil tussen de Gaggia en de concurrentie. Wil dit nu zeggen dat de duurdere ook dubbel zo goed zijn ? Is er iemand die ervaring heeft met de Gaggia ? Ik heb ondertussen ondervonden dat ik minstens evenveel plezier beleef aan het brouwen van een lekkere koffie, als aan het drinken, alhoewel ik ondertussen, sinds we zeer lekkere verse bonen naar onze smaak gevonden hebben, al echt kan genieten van een lekker kopje koffie. Maw het hoeft qua bediening echt geen ultrasimpel toestel te zijn. Wat dat betreft zie ik een La Pavoni wel zitten. We hebben ook een Carimali M3 maler die het voor mij echt heel goed doet, dus de basis (goede koffie en een goede maler) is er. Graag jullie mening.