Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

1
Voor een experiment zoek ik een thermokoppel met een ronde isolatiemantel van 2 tot 3 mm in doorsnede. Temperatuurbereik bijvoorbeeld van 0 tot 120 graden Celsius, maar mag ook veel groter zijn. Liefst een simpel dingtje met aan elkaar gesoldeerde meetdraden. K-type. Stekker met platte pootjes (kan ik er ook zelf wel aan maken).

Heeft iemand er een liggen? Misschien zo eentje van een AMPROBE TMD50?

Eventueel te ruilen tegen een verchroomde messing wartel (nieuw, m6 x 2-3) waarmee je zo'n thermokoppel waterdicht kunt doorvoeren.
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

3
OnnoRistretto schreef:Voor een experiment zoek ik een thermokoppel met een ronde isolatiemantel van 2 tot 3 mm in doorsnede. Temperatuurbereik bijvoorbeeld van 0 tot 120 graden Celsius, maar mag ook veel groter zijn. Liefst een simpel dingtje met aan elkaar gesoldeerde meetdraden. K-type. Stekker met platte pootjes (kan ik er ook zelf wel aan maken).

Heeft iemand er een liggen? Misschien zo eentje van een AMPROBE TMD50?

Eventueel te ruilen tegen een verchroomde messing wartel (nieuw, m6 x 2-3) waarmee je zo'n thermokoppel waterdicht kunt doorvoeren.
Ik koop dit soort spul bij www.sensorshop24.de

8
Even terugkomend op m'n eigen vraag: ik heb intussen bij deze Duitsche sensorshop twee thermokoppels gevonden met een boutje (M6 x 10) als voeler, waarvan de punt zeg maar de G-spot is. Ze gaven een paar graden te laag aan, maar dat kon ik makkelijk compenseren in de meter (door te ijken met kokend water). Al met al ben ik redelijk tevreden omdat ik deze voelers makkelijk kon vastmaken aan Tijes koelring (door er een gaatje in te maken en daar M6-draad in te tappen) en in een oud LP-bakje (door er een gaatje van 6 mm in te boren - wel verdomd hard staal). Ze reageren alleen iets langzamer dan voelers die alleen bestaan uit twee aan elkaar gelaste/gesoldeerde draadjes.

De temperatuur in het bakje loopt tijdens het koffiezetten op van circa 30 naar 92 graden, terwijl de koelringtemperatuur oploopt van 55,5 naar 60,5 graden (geen idee hoe heet de groep zelf is).

Een paar telefoonfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

9
Mag ik aannemen dat het gebruik van deze alleen is om te "weten" en niet om te gebruiken voor koffie die genuttigd gaat worden?!

Het lijkt me niet zo'n smakelijke manier met die steeds vervuilende testdraad door je uitloop heen?

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

10
Inderdaad, alleen tijdelijk om vast te stellen bij welke temperatuur van de koelring het midden van de puck een bepaalde temperatuur heeft en hoe snel die temperatuur daar bereikt wordt. En ik savoureer die koffie wel degelijk. Bakje & sensor laten zich schoonweken in water, daar proef je niets van.
@3aan schreef: ma 19 mar 2018, 15:38 Mag ik aannemen dat het gebruik van deze alleen is om te "weten" en niet om te gebruiken voor koffie die genuttigd gaat worden?!