Re: High-end espresso-malers

22
https://www.home-barista.com/grinders/n ... 49090.html Met informatie van Ceado zelf. Dit lijkt me wel een leuke maler voor ErikW :mrgreen: . Zal echter wel rond de 4-5K liggen (EG-1 zit trouwens ook op 4K).
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

23
Voorlopig doet de Ceado 37S het nog prima en vast veel lekkerder dan een te kleine Olympus of zo!? :roll:
Matje voor HG-1 moet nog besteld en inmaalbonen komen.
Ik zal wel alles over deze machines hier blijven volgen.

Ik zet mijn koffiehobby op steady-on.
Heb nog genoeg uit te proberen en uit te vinden met wat er allemaal binnen is gekomen op koffiegebied!
Blijf ook met andere hobby's bezig. Daar gaat nu weer wat naar toe.
Tussen alles door werk ik ook nog en dat kost ook wel tijd.... :oops:

Groet Erik

25
Wel erg interessant hoor!
Bedankt! ;)

Gr Erik
Bert 619 schreef:
ErikW schreef:
Ik zet mijn koffiehobby op steady-on.
Kijk op dat filmpje van YouTube hierboven, vanaf 3.15 uitbreiding voor je maler en kan je malen op gewicht.
Ze heeft het ook over het aanpassen van maalgewicht ivm luchtvochtigheid.

27
Die zit inderdaad rond de 5000 euro.

En de Monolith Flat Max is in de maak (prototypes zijn al uitgebreid getest) met 98mm SSP TiN coated EK43 schijven. Dat wordt ook een hele leuke maler alleen nog geen prijs bekend. Gezien Denis de huidige vraag al niet aan kan vraag ik me af hoe lang je moet wachten.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

29
Erg goed die nieuwe malers, voornamelijk omdat het bestaan van malers van 4000-5000 Euro's je ineens het gevoel geeft dat je helemaal niet gestoord bent als je een maler van 2200 Euro ofzo koopt.

Ook in gesprekken met huisgenoten die genegen zijn met elkaar op een (dure) vakantie te gaan en daarom bezwaar maken tegen de aanschaf van een noodzakelijke tweede of derde maler, is het goed om te kunnen wijzen op die dure jongens zodat men zich realiseert dan het om heel redelijke eisen gaat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

30
Ik ben ook om! Bigger is better!
Onlangs een oude lsm 95/a gekocht en flink uit elkaar gehaald en schoongemaakt (automaat verwijderd). De afgelopen dagen de eerste testjes mee gedraaid en het is inderdaad beter dan mijn Vario en Rocky malers. Zelfs mijn vrouw die alleen van veel melk bij de espresso houdt, meldt een "meer romige smaak"

Nu maar eens opzoek hoe ik deze kan ombouwen naar single dose en met een timer, zodat ik niet zoveel goede koffie hoef te verspillen.