Voorbereiding voor de vakantie

1
De vakantietijd staat weer voor de deur en zeker voor de newbies (zoals ondergetekende) is het dan de vraag wat te doen met je mooie espresso machine? Als je veel ruimte hebt in je koffer kan die mee, maar ik denk dat dat maar weinigen gegeven zijn... :lol:

Dus de vraag is, wat moet je allemaal doen zodat je machine "veilig" de vakantie doorkomt? Het volgende kan ik me indenken:

Volledige machine schoonmaak
Portafilters, houders, stoompijptip, etc in de schoonmaakmiddel
Backflushen met schoonmaakmiddel

Maar verder, wat te doen met het water in het reservoir, de boiler(s), of welke andere plek waar maar water inzit? En last but not least, wat te doen met je maler? En uiteraard wat jullie verder nog aan tips kunnen geven. :?:
La Scala Butterfly A1 - Macap MD4a - Motta melkkan & tamper - Walküre

Re: Voorbereiding voor de vakantie

2
Wat ik zou doen is:

machine schoon, filterdragers schoon, stoompijp schoon, bodywork wat oppoetsen, tank leeg en stekker eruit.
Maler leeg zien te krijgen, ff uitelkaar halen, maalschijven poetsen en weer inelkaar zetten, ook hier stekker eruit.

Mokka potje mee op vakantie en als je terugkomt de machine wat doorspoelen enzo.
Speedster | SuperJolly | et al.

4
Aadje schreef:Maler leeg zien te krijgen, ff uitelkaar halen, maalschijven poetsen en weer inelkaar zetten, ook hier stekker eruit..
Ffies uit elkaar halen... :? Is dat zo makkelijk dan? Ik heb een Macap MD4 automaat, zijn die makkelijk uit elkaar te halen?

6
Ik zal er vanavond eens induiken, de molen is toch net leeg... Ik heb alleen nog geen handleiding, die hoop ik deze week te ontvangen. Maar echt ingewikkeld kan het niet zijn toch? :roll:

Als alle onderdelen straks door de kamer vliegen, maak ik er wel ffies een foto van, dan weet er hier vast wel iemand wat waar hoort... :lol: