Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

21
Tsja dat is aan hun. Tiamo maakt prima spul. China made of niet. Veel Hario spul wordt ook in China gemaakt...

Die Timemore maler ziet er voor het geld gelikt uit hoor.

Maar de Lido heeft zich uiteraard bewezen in de praktijk. En het is bekend dat ik er persoonlijk geen fan van ben. Vooral in ergonomisch opzicht. Kwaliteit maalsel en robuustheid zijn zonder twijfel goed!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

22

bvds schreef:Tsja dat is aan hun. Tiamo maakt prima spul. China made of niet. Veel Hario spul wordt ook in China gemaakt...

Die Timemore maler ziet er voor het geld gelikt uit hoor.

Maar de Lido heeft zich uiteraard bewezen in de praktijk. En het is bekend dat ik er persoonlijk geen fan van ben. Vooral in ergonomisch opzicht. Kwaliteit maalsel en robuustheid zijn zonder twijfel goed!
Ja het is prima spul maar voor de prijs maakt het niet uit dus support ik liever de "original artist" of koop het zelf in China voor weinig en vanpommeren verkoopt nu imitatie. Ik zeg niet dat ze het niet mogen ofzo, is gewoon mijn verbazing.
Afbeelding

Ps: ik ben ook geen fan van de lido maar snap wel de keuze als geld een rol speelt. De feld en hausgrind ken ik niet uit eigen ervaring.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

23
Waarom voor een paar tientjes meer niet voor de Commandante MK3 gaan voor filter. Voor espresso gaat handmalen met kleine schijven toch tegen staan dus daar kun je beter een aparte maler voor kopen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

25
Ja het is prima spul maar voor de prijs maakt het niet uit dus support ik liever de "original artist"
Zeker eens. Daarom heb ik ook een Strietman, Kinu en Comandante. En gebruik ik Hario en Chemex.

Maar eerlijk is eerlijk: die Timemore maler is niet zo maar een kopie hoor. Er zitten best wat originele dingen in.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

28
bvds schreef: zo 19 aug 2018, 13:22 Voor filter niet doorsparen en Comandante kopen. Alleen als je ook geregeld espresso wilt zetten heeft de Kinu zin.
Geheel met Bas eens. De Kinu heeft geen enkele meerwaarde voor alleen filter afgezien van dat die veel duurder is.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

29
Erik82 schreef:
bvds schreef: zo 19 aug 2018, 13:22 Voor filter niet doorsparen en Comandante kopen. Alleen als je ook geregeld espresso wilt zetten heeft de Kinu zin.
Geheel met Bas eens. De Kinu heeft geen enkele meerwaarde voor alleen filter afgezien van dat die veel duurder is.
Eens. Mocht je wel espresso willen (gaan) zetten dan zou ik inderdaad niet aanraden om dat elke dag met de Kinu te doen. Wel ben ik erg blij dat ik hem soms af kan wisselen met mijn elektrische maler, gewoon om het verschil te proeven. Ook neem ik hem wel eens mee naar een vriend om verschil uit te proberen. Niet de belangrijkste reden om meer geld uit te geven, maar wel een leuk voordeel dat volgens mij niet genoemd is.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500