Vandaag stapte ik eens bij een zaakje hier om de hoek binnen. Had al lang geleden gezien dat ze een machine hebben met twee commerciële hefboomgroepen en was benieuwd welke fabrikant. Blijkt dus een Vibiemme te wezen. Ik vroeg of die beviel en of de zetgroep niet te heet wordt gedurende de dag zoals ik bij de KvdW Idro in de Utrechtseweg meemaakte. Dat wist ze eigenlijk niet. Naast de machine staat een Compak E6 of E8, maar welke het is wist ze niet. Ik vroeg een espresso en ze wilde weten of het een enkele of dubbele moest zijn. Ik vroeg wat ze bedoelde, of ze bij de enkele 7g gebruikt en bij de dubbele 18g bijvoorbeeld? Ze wist het niet, alleen dat ze op de ene of de andere knop van de maler moet drukken. Ik zei, doe maar de filterdrager voor de dubbele. Zet ze mijn kopje onder een van de uitlopen zodat de helft van de espresso wegvloeit in de lekbak... Ik heb er een slokje van geproefd, een croissant erbij gekocht en ben verder gewandeld.
Bijzonder vriendelijke bediening, dat wel!!
Hefboomgroep om de hoek
1LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino